New Wave (2015)

Label: Top Notch

1. Ronnie Flex en Jonna Fraser - Het Is Zover (2:21)
  2. Ronnie Flex, Idaly, Lil' Kleine, Bokoesam en Jonna Fraser - Hoog / Laag (3:31)
  3. Ronnie Flex en Lil' Kleine - Zeg Dat Niet (3:28)
  4. SFB, Ronnie Flex, Lil' Kleine en Bokoesam - Investeren in de Liefde (2:57)
  5. Ronnie Flex, Jandro, Cartiez en Lijpe - Vallen in de Club (4:07)
  6. Bokoesam, Lil' Kleine en D-Double - 43 (3:25)
  7. D-Double en Lijpe - Dikke Gun (3:45)
  8. Bokoesam, Def Major, Lil' Kleine, Jandro, Idaly en Ronnie Flex - No Go Zone (3:50)
  9. D-Double, Frenna en Spanker - Druk het voor Me (2:57)
  10. Frenna - Langste SMS (3:24)
  11. Lil' Kleine en Ronnie Flex - Drank & Drugs (2:26)
  12. SFB - Jij Kan Chillen Met Mij (2:59)
  13. Jonna Fraser, Lijpe, KM en Ronnie Flex - Kan Er Niet Omheen (4:05)
  14. Lijpe - Veranderd (2:20)
  15. Ronnie Flex en SFB - Nigga Als Ik (3:56)
  16. Lil' Kleine, Bokoesam en Cartiez - Dom Dom Dom (2:27)
  17. Ares en Afriki - Voor een Ander (3:40)
  18. Ronnie Flex, Lil' Kleine, Bokoesam, XL en Idaly - Goonies & Hoolies *
  19. Lil' Kleine, Ronnie Flex en Jonna Fraser - Liegen voor de Rechter * (3:27)
avatar van tnf
tnf
T'is dat (in een ver en grijs verleden) Popprijs-winnaars als De Osdorp Posse nog leven, anders lagen ze nu te tollen in hun graf.

Ik ben geen hiphop-haatster, dát is het probleem niet, maar New Wave doet m'n tenen krommen.

0,5
Typische puber urban anno 2015. Trap invloeden en teksten zó slecht dat het niet eens lachwekkend meer is. "Deze fles 43 gaat never nooit op dus ik geef het aan die bitches en ze drinken het op" *facepalm* Veel 'in da clubbb' geneuzel. Drank & Drugs was een leuke gimmick voor even, maar het is snel uitgewerkt. De productie is glad en strak, maar nergens is het spannend. Eerder simpel en ongeïnspireerd. Ook overmatig gebruik van galm, op zo'n beetje alle geluiden zit wel een galm. De popprijs heb ik nooit zo serieus genomen, maar hiermee zijn ze naar een nieuw dieptepunt gedaald.

avatar van tnf
tnf
Ik schaam me bijna voor dit land als ik het lijstje met bestbekeken Nederlandse YouTube-video's zie; voor ongeveer de helft gevuld met dit soort zooi.

(Het doet me ook enigszins een ouwe taart voelen, dat ik die muziek niet 'begrijp'.)

avatar van adri1982
tnf schreef:
Ik schaam me bijna voor dit land als ik het lijstje met bestbekeken Nederlandse YouTube-video's zie; voor ongeveer de helft gevuld met dit.

Inderdaad, er staat heel wat bagger van Kenny B, Ronnie Flex en Lil' Kleine tussen. (vooral 'Parijs' van Kenny B. vind ik echt vreselijk). Het enige leuke wat ik daartussen ken is, 'Drank en drugs' van Lil' kleine en Ronnie Flex. Een andere track op dit album: 'Liegen voor de rechter' kan een slechte invloed hebben op het gedrag en mentaliteit van mensen