Catch the Throne, Volume II (2015)

Alternatieve titel: HBO Presents Catch the Throne, Volume 2

Hip-Hop / Metal
Label: HBO

1. Method Man - The Oath (2:33)
  2. MNDR - Run for Cover (2:56)
  3. Ty Dolla $ign - Never Back Down (3:52)
  4. Killswitch Engage - Loyalty (4:07)
  5. Kap G - Surrender Now (2:52)
  6. Melanie Fiona - Fight to Do It (3:07)
  7. Snoop Dogg - Lannister's Anthem (2:31)
  8. Yandel - Marcando Territorio (3:44)
  9. Anthrax - Soror Irrumator (5:18)
  10. Estelle - Let Me Go (2:24)
  11. Talib Kweli - Lord of the Light (2:55)
  12. Mastodon - White Walker (4:30)
  13. Raquel Sofia - Legends (3:23)
  14. Stalley - All Mine (3:58)
  15. Mushroomhead - Among the Crows (4:48)
avatar van Yestsida
Ik kijk ontzettend hard uit naar het vijfde seizoen van Game of Thrones dat vandaag in Amerika begint, maar Hip Hop en deze serie zijn toch maar een rare combinatie.

avatar van Silky & Smooth
Hmm, net zo slap als de eerste 4 afleveringen van seizoen 5. Deze tape voegt niets toe aan zowel de serie als aan muziek in het algemeen. Er staan een paar aardige nummers op, maar daar is alles mee gezegd.

avatar van andnino
Ik vind het een moedige poging, maar het combineren van Game of Thrones en de genres hip hop, reggaeton en metal (wiens idee was dat überhaupt?) slaagt simpelweg niet. De metalbands komen er nog het beste mee weg, omdat die de muziek van de serie het minst in hun muziek forceren - mogelijk doordat de muziek er qua sfeer ook het meest op lijkt. De rest is eigenlijk amper de moeite waard, sommige nummers zelfs tegen het rampzalige aan. Die bijdragen van The National en Sigur Rós op de soundtrackalbums, dat was een goed idee. Dit niet. Een derde deel van Catch the Throne zal dan ook verspilde moeite zijn.

avatar van JSPR_G
Eens. Het nummer van Mastodon beluister ik wel regelmatig. De enige artiest die er écht in slaagt om de sfeer van de serie in muziek om te zetten.