Oak - Lighthouse (2013)

1. Prelude (1:17)
  2. Home (5:16)
  3. Perceiving Red (6:24)
  4. Munich (4:32)
  5. Stars Under Water (5:27)
  6. Interlude I (0:59)
  7. The Sea (8:45)
  8. Fire, Walk with Me! (6:21)
  9. Interlude II (1:20)
  10. Where Did the Summer Go (3:12)
  11. Lighthouse (4:48)
  12. Postludium - Walk of Atonement (3:59)
avatar van Broem
Betreft een album van het Noorse Oak. Een band die ik afgelopen zaterdag heb zien en horen spelen als a. voorprogramma van Bjørn Riis, B. Begeleidingsband van Bjørn Riis solo en C. De nummers van Airbag. Van belang is uiteraard dit soloalbum waar een aantal nummers van werden gespeeld. Stijl is ietwat meer (folk)rock als de progressievere stijl van Bjørn en Airbag. Toch bevielen de songs mij goed en is een support van zo'n band in de vorm van de koop van een cd'tje wel het minste wat ik kan doen Het zijn immers amateurs (geen full pro muzikanten) Aardig wat synthesizer invloeden op dit album en songs die voldoende gevarieerd zijn. Niks mis mee en leuk om zo weer een band uit het hoge noorden te leren kennen.

avatar van TheInvisibleMan
Ook opgepikt bij het concert van Riis. Lekker melodieus, met als hoogtepunt het refrein van Fire, walk with me. Prachtig stukje!

avatar van Broem
TheInvisibleMan schreef:

Mooi zo. Ik heb je niet gezien tijdens het concert

avatar van TheInvisibleMan
Broem schreef:

Mooi zo. Ik heb je niet gezien tijdens het concert

Story of my life

Had trouwens die zanger van Oak wel de Airbag nummers willen horen zingen. Had ze denk ik wel goed gedaan.

avatar van Marco van Lochem
Prachtig album van deze Noorse band. Meer experimenteel dan Airbag, maar wel dezelfde sfeer in de nummers. Mooie aanwinst in mijn cd-kast.

avatar van Aproxis
Perceiving Red klinkt vanaf 3:53 zo ontiegelijk bekend, maar ik kan niet plaatsen van wie ze het hebben geleend xD.