Peter Frampton - Now (2003)

Label: SPV

1. Verge of a Thing (2:54)
  2. Flying Without Wings (4:08)
  3. Love Stands Alone (4:12)
  4. Not Forgotten (2:52)
  5. Hour of Need (5:21)
  6. Mia Rose (4:49)
  7. I'm Back (3:32)
  8. I Need Ground (3:44)
  9. While My Guitar Gently Weeps (6:57)
  10. Greens (5:59)
  11. Above It All (3:34)
Kingsnake
Lekker rockende plaat van deze ex-tieneridool.
Lekker volwassen en lekker fris.

Frampton's stem is een beetje ge-evolueerd richting Collins/Gabriel.

avatar van Stijn_Slayer
Ik ken van deze plaat alleen zijn Beatles cover.

Het is sowieso al behoorlijk cliché om dat nummer te coveren, maar wat is het nut er van als je het arrangement rechtstreeks overneemt? Het intro is ook volledig overbodig.

Frampton's stem is ook een stuk minder dan die van George op het origineel.

De rest is eigen werk zag ik, al zijn de beoordelingen her en der op het net niet meteen heel uitnodigend.

Ozric Spacefolk
Ik vind dat iedereen nogal laatdunkend doet over deze meesterlijke gitarist. Goed, je vind While My Guitar... niet geslaagd, maar je zou de rest van de plaat eens moeten luisteren.

Hij rockt en ronkt. Frampton is één van de beste zangers die ik ken, die al 30 jaar lang een goede stem heeft. En zijn gitaarspel is ook ondergewaardeerd. Hij is echt heel erg goed.

Al zijn de zoete liedjes wel erg zoet (Love Stands Alone, Not Forgotten)...

Ozric Spacefolk
De instrumentaal Greens laat ook maar even horen wat een waanzinnig goed gitarist Peter Frampton is. Een soort fusion/blues met een jankende leadgitaar. Erg mooi.