New Model Army - Raw Melody Men (1991)

Label: EMI

5. White Coats (5:18)
  6. Vagabonds (4:50)
  7. Get Me Out (3:32)
  8. Lib.Ed (6:41)
  9. Better Than Them (3:26)
  10. Innocence (4:26)
  11. Love Songs (4:00)
  12. Lurhstaap (4:32)
  13. Archway Towers (4:39)
  14. Smalltown England (4:13)
  15. Green and Grey (5:33)
  16. The World (6:00)
avatar van Rainmachine
Jeetje nog helemaal geen berichten bij dit album. Dan trap ik 'm even af. Prima live album met alle ingrediënten waarom New Model Army zo'n bijzondere (live)band is. Zeker in de periode jaren 80/90. Gedreven maatschappij kritische teksten gedragen door een goed op elkaar ingespeelde band. Whirlwind is een mooie opener en daarmee is de toon meteen gezet voor een avondje punk-rock. Mooi gitaarwerk en bassist Nelson is weer lekker aanwezig met zijn vliegensvlugge baslijnen ondersteunt door de prima drums van Robert Heaton. Het tempo van Get Me Out is killing, daar vliegt menig andere band compleet mee de bocht uit. NMA niet. Ik kan mij nog goed herinneren dat je altijd met een goed gevoel bij een NMA concert wegliep. De band gaf altijd waar voor je geld, niks geen valse pretenties. Top band!