Foo Fighters - Songs from the Laundry Room (2015)

Label: RCA

1. Alone + Easy Target [Demo] (5:13)
  2. Big Me [Demo] (2:08)
  3. Kids in America (3:40)
  4. Empty Handed (1:48)
avatar van CWTAB
Eptje speciaal voor de Record Store Day van 2015. Alone & Easy Target is demo van 1992, Big Me is van 1994. De Kim Wilde cover Kids In America dateert van 1991 en Empty Handed is een onuitgebracht nummer van 1991.

Uitstekende kwaliteit van deze 4 nummers die feitelijk dateren uit het Nirvana tijdperk dus Dave Grohl speelt terug alle instrumenten in geholpen door Garett Jones. De eerse demo's zijn wat ruwere versies van de originele nummers, Kids In America is hier in een typische Foo Fighters sfeer gestoken en hoogtepunt van deze ep. Empty Handed is een 13 in een dozijn nummertje, klinkt niet onaardig maar blijft ook niet hangen (dit nummer zou ook kort in Sonic Highways te horen zijn geweest).

Leuke release op vinyl met een hoesje om het als een cassetteholder te laten lijken... (en om 24€ hiervoor te vragen !?)

avatar van E-Clect-Eddy
Dave's vocalen schieten toch echt tekort in de cover van Kim Wilde. Wel leuk om te horen dat ie een fan was. Big Me klinkt als Foo doet The Beatles, maar niet meer dan grappig. Empty Handed heeft wel een drive die het nummer overeind houdt en kort genoeg is om niet te vervelen. Eigenlijk is het openingsnummer Alone + Easy Target wat mij betreft het meest interessante op deze EP.

Vreemd dat deze nu bij Deezer als een nieuwe release wordt aangeprezen, 6 maanden later.