DeWolff - Live & Outta Sight (2015)

Label: Electrosaurus

1. Evil Mothergrabber (4:06)
  2. Satillo No. 3 (4:55)
  3. (Ain't Nothing Wrong with) a Little Bit of Lovin (9:49)
  4. Crumbling Heart (4:41)
  5. Medicine (6:58)
  6. Ride with You (4:19)
  7. Voodoo Mademoiselle (6:10)
  8. Dance of the Buffalo (6:36)
  9. Stand Up Tall (4:00)
  10. It's About Time (3:44)
  11. Restless Man (7:46)
  12. The Pistol (16:12)
  13. Don't You Go Up the Sky (8:35)
avatar van freakey
Hij is binnen!!

avatar van JelmerHolwerda
Ik ben zo benieuwd! IK vind ze live geniaal dus hoop dat dat op de plaat terug komt. Grappig dat Gold and Seaweed er niet op staat trouwens.

avatar van JelmerHolwerda
Ik luisterde een stukje op de 3voor12 Luisterpaal maar daar vind ik het geluid niet fijn. Ligt het aan de luisterpaal of is het net zoals jij hebt freakey?

avatar van IntoMusic
Morgen via de luisterpaal luisteren, want ben toch wel nieuwsgierig

avatar van freakey
Ik heb op de luisterpaal niet beluisterd JelmerHolwerda, maar de vinylplaat klinkt me erg lekker... wel had het publiek iets meer naar voren gemogen misschien...

avatar van Bluebird
Leuk bandje. Tot nu toe nooit aandacht aan besteed maar ze knallen er lekker op los. Moet iig vaak aan de early 70's, Deep Purple en Uriah Heep denken als ik ze weer eens hoor. Zal het scheurende orgeltje wel zijn.

avatar van Thenop
Met de sound is idd niets mis. Klinkt gewoon erg lekker. Het publiek hoor je prima, tussen de nummers door en tijdens de wat zachtere stukken.

Ik kende DeWolff nog niet echt goed en dit is wel een prima kennismaking moet ik zeggen. Het lijkt me typisch een band die in de live setting het best tot zijn recht komt. Nu heb ik ook de laatste studioplaat gehoord en die klinkt zeker niet verkeerd.
Ik heb de vinyl uitvoering en die mag er wezen, mooi vinyl, 2 verschillende plakken, een bruine en een blauwe en zoals het hoort, anti statische binnenhoezen. Netjes jongens, zo zien we het graag.

Helaas niet in de auto te beluisteren want er zit geen download code bij. Ondanks dat ik het idee erachter wel snap vind ik het wel jammer. Dat is dan ook gelijk het enige minpunt.
De muziek is trouwens ook erg fijn, daar heb ik het dan nog niet eens over gehad, maar ik denk iedereen hier DeWolff al wel eerder heeft gehoord. Als dat zo is vind je hier niets nieuws, wel veel enthousiasme en spelvreugde. En dat is heel wat waard.

avatar van Bonk
Een hele lekkere liveregistratie. Hoewel niet van één bepaald concert, komt het over als één geheel en klinkt het absoluut niet geknipt. De heren kunnen spelen en dat horen we. Lekkere uitgesponnen nummers en de productie is inderdaad prima. Heb ze vorig jaar mogen zien in Vera en dat was zeer de moeite waard. Ze komen live het echt beste tot hun recht. Fijn album dus, ook op cd.

Trouwens, ze hebben ook wel humor: DeWolff's stage volume is about 110 db. We suggest you play this album at the same level.

avatar van Thenop
Het mooiste is echter de wijze waarop de heren ons aanbevelen het vinyl te reinigen:
"To keep this record dust free and clean we recommend the regular use of a GENTLE BLOW"

avatar van JelmerHolwerda
Ik vind dit echt een bijzonder mooie liveplaat geworden. Al een tijdje wachtte ik op een liveplaat van DeWolff dus ik was erg psyched toen ik hoorde dat er eentje zou komen en dan is het altijd natuurlijk weer de vraag of het net zo goed gaat klinken als écht live, maar dat doet het zeer zeker.

Vanaf het begin tot het einde is het een heerlijke wervelstorm van hammond, drums en gitaar. Op de laatste twee albums mis ik soms nog wel es het échte ronkende orgel maar live is die altijd meer dan aanwezig en op deze liveplaat is dat ook tot mijn plezier het geval.

Voor mij persoonlijk zijn de hoogtepunten Medicine, Restless Man en natuurlijk het werkelijk geniale The Pistol. Wat een heerlijk muzikaal bazenwerk van zestien minuten is dat toch. Gewoonweg briljante solo's die heerlijk opgebouwd zijn en die heerlijke groove eronder. Kan ik uren naar luisteren.

Minpuntje is voor mij dat er misschien iets te veel nummers op staan van hun laatste plaat (hoe begrijpelijk dat ook is) en dat 'ie wat te kort is naar mijn smaak. Ook een beetje onbegrijpelijk want ze spelen live altijd ruim twee uren dus waarom dat ook niet zo op de plaat is snap ik niet helemaal. Ik had dan liever wat meer nummers gezien van hun EP en eerste twee LP's.

Ik was wel benieuwd of hier nog andere DeWolff-liefhebbers zijn die nummers 'missen'? Persoonlijk had ik nog graag willen zien:

Van DeWolff EP: Yellow Rat Magic Blues (de live-uitvoering is echt geniaal) en The Thrills That Come Along With The Landing Of A Flying Saucer. -- Van Strange Fruits nog wel Birth of the Ninth Sun of Silver Lovemachine. -- En van Orchards/Lupine Everything/Everywhere, Love in C Minor en Evil and the Midnight Sun.

Maar goed, alsnog een heerlijke plaat!! DeWolff is op moment mijn favoriete Nederlandse band. 4,5*

avatar van viking1
Over het algemeen gezien weinig berichten bij dewolff albums?
toch een goede Nederlandse rock band. dit een erg goed live album. heb hem op gekeurd vinyl, hebben ze mooi gedaan.
had graag nog wat oudere nummers erop gehad.
Maar wat een energieke en lekkere live registratie dit album!!
Play it loud

avatar van Knoracle
Waaat ??? Waarom heb ik dit album niet eerder geluisterd ? Wat een album is dit zeg voor drie van die limburgse gastjes! Kunnen en konden heel wat engelse en amerikaanse gelouterde rockbands( uit de 70’s )een voorbeeld aan nemen : zo volwassen rockend en alles retestrak ! Dikke complimenten !

avatar van Rogyros
Op 28 december was ik in het Burgerweeshuis in Deventer, waar ze optraden. Fenomenale show. Ze waren nog een stukje beter dan twee jaar geleden, de vorige keer dat ik ze zag. Superstrak, geweldig gemusiceerd en enorm goed op elkaar ingespeeld. Veel variatie op hun eigen nummers en ze hadden er duidelijk zin in! Het dank ging eraf. Wat een feestje was dat!
Luka, de drummer, zingt tegenwoordig ook een paar keer lead. Dat was een paar jaar terug volgens mij ook niet. De band wordt steeds sterker.

Naar aanleiding van dit concert vandaag dit album maar weer eens opgezet en inderdaad, wat een geweldige plaat is dit. Echt een heel sterke concertregistratie! Puur genieten dit album!!