Adam Lambert - The Original High (2015)

Label: Warner Bros.

1. Ghost Town (3:28)
  2. The Original High (3:26)
  3. Another Lonely Night (3:45)
  4. Underground (3:37)
  5. There I Said It (4:21)
  6. Rumors (3:45)

met Tove Lo

7. Evil in the Night (3:56)
  8. Lucy (3:32)

met Brian May

9. Things I Didn't Say (3:58)
  10. The Light (3:35)
  11. Heavy Fire (3:19)
  12. After Hours * (2:44)
  13. Shame * (3:26)
  14. These Boys * (3:25)
avatar van IntoMusic
Wat hoor ik nou op 3FM? Adam de nieuwe Mercury? Zie het nog niet echt voor me dat hij de nieuwe zanger van Queen is/wordt. De cover doet mij erg denken aan die knuppel bij So You Think You Can Dance...

avatar van Edwynn
oud nieuws toch? Lambert zat de oude herenclub al een poosje voor.

avatar van IntoMusic
Oh... liep ik duidelijk achter .

avatar van vigil
Sterker nog hij is al weer weg

Tenminste de tour is afgelopen.

Maar goed dit is dan de nieuwe soloplaat van diva Lambert. Ik had eigenlijk wat andere verwachtingen, misschien mede door zijn Queen deelname rekende ik meer op een wat stevigere popplaat. Nou dat is het niet geworden!

Een dancepop plaat dan weer wel waarbij zijn stem nogal eens door de vervormer is gehaald en dat is toch wel zijn sterkste punt. Deze plaat had door veel mensen gemaakt kunnen worden, veelal door een danceproducer met een rijtje gastzangers en derhalve is deze plaat niet origineel of vernieuwend. Dat wil natuurlijk niet echt zeggen dat het slecht is, dat is het ook niet maar of hij hiermee definitief gaat doorbreken vraag ik me af. Een klein zesje van mijn kant.

avatar van Nielsvv
Na Adams laatste twee albums waren mijn verwachtingen hoog, misschien wel té hoog. Adam heeft het voor mij niet waargemaakt. Wat is dit album een tegenvaller. Vanaf het begin tot het eind komt er werkelijk geen andere melodie aan bod. De beat is telkens hetzelfde en de geluidjes van een DJ beginnen te vervelen na een tijd. Adam had na zijn tijd met Queen een veel betere plaat kunnen maken. Zonde!

avatar van SemdeJong
Op dit moment zijn er twee platen uit van zangers welke geïnspireerd zijn door Freddie Mercury. Adam Lamert en Mika brengen op het zelfde moment een plaat uit. De komende tijd ga ik beide platen aandachtig beluisteren. Na een keer luisteren val de nieuwe plaat van Adam niet tegen. Het is muziek van deze tijd. Hoe kan het ook anders. Adam is nog een jonge vent en het zou niet goed zijn als hij de Rocksound van weleer voort zou zetten.

avatar van Pinsnider
Ghost Town gaat zeker in de top 5 van 2015 terecht komen! Wat een topnummer! Dan raak je natuurlijk benieuwd naar de hele plaat en die is helaas toch wel erg wisselen vind ik. Hij start lekker, maar kakt daarna toch wel heel serieus in. Gelukkig wordt dit naar het einde toe weer een beetje goed gemaakt en blijft een positief gevoel hangen. Ik smaak dit wel, van die theatrale toestanden.

1,5
Dim
Goh, is dit al zijn vierde album? Ik maakte pas recent, via Ghost Town, kennis met deze meneer. Bij de beginklanken van genoemd nummer dacht ik met de zoveelste standaard siso'er te maken te hebben, maar daar kwam na enkele seconden verandering in, met een helemaal niet verkeerd dance-nummer.

Maar een heel album uitzitten, da's een lastige opgave, met de vaak oppervlakkige teksten, de standaarddeuntjes en de aalgladde vocalen. Héél af en toe een korte opleving als er een gaaf bijgeluidje voorbijkomt - The Light heeft wel aardige effecten - maar dit is érg veel van hetzelfde, dus erg veel matigheid.

avatar van Style.Girl
Het album ga ik zeker nog eens beter beluisteren, omdat ik Adam Lambert een heerlijke zanger vind!
Tot nu toe vind ik het nummer '''Lucy'' het leukst van wat ik tot nu toe gehoord heb! Het gaat nu op repeat, repeat en repeat...

Het is ook het (enige) nummer wat ik vrij veel tussen de rest vind uitspringen, omdat de rest van de nummers meer club/dance achtig zijn.