Angels & Airwaves - We Don't Need to Whisper (2006)

Label: Geffen

1. Valkyrie Missile (6:39)
  2. Distraction (5:36)
  3. It Hurts (4:10)
  4. Do It for Me Now (4:30)
  5. The Adventure (5:25)
  6. The War (5:07)
  7. A Little's Enough (4:41)
  8. The Gift (4:57)
  9. Good Day (4:34)
  10. Start the Machine (4:10)
  11. Do It for Me Now [Live] * (4:39)
avatar van mvdw89
leuke cd....

De nieuwe band van Tom uit Blink 182.
De Blink sound zit er niet meer in en het lijkt ook dat dit een wat sirieusere band word. Denk dat we hier nog veel van gaan horen.

De Debuutsingle The Adventure is zeker 1 van de uitspringers van het album

nicolas
eindelijk staat-ie erop! the adventure en good day zijn fantastische nummers. ook een mooie clip van the adventure trouwens. tom delonge heeft zijn passie voor het buitenaardse en de aliens nog steeds niet kwijtgespeeld. hier verwacht ik veel van. de dag van de release heb ik deze plaat.

avatar van mvdw89
Ja ik wou even kijken wat de mensen hier ervan vonden en tot mijn verbasing stond hij er nog niet op....

Maar snel even toegevoegd

Heb zojuist 2 nummers van dit album gehoord: The Adventure en It Hurts. Goede nummers die ik keer op keer af blijf spelen. Ik ga het album dan ook zeker halen. En aan de hand van deze twee nummers geef ik het album alvast ****

avatar van Petterson
Das niet bepaald de bedoeling van deze site, he. Pas stemmen als je het hele album gehoord hebt. Stel dat je behalve die 2 nummers er nou geen ruk aan vindt..

nicolas
Ja zeg we gaan niet moeilijk doen hé greenday-idiot, je zou good day eens moeten horen -> supergoed nummer.

nicolas
It hurts heb ik net gehoord op de officiële website en ook dit nummer vind ik best goed. Allee, 'k zit aan 33% van de cd Alle nummers hebben zo'n space-gevoel, alsof alles zich zo in de ruimte afspeelt (zie mijn bericht hieronder). Voorlopig geef ik voor The Adventure 4,5*, voor Good Day 4* en voor It Hurts ook 4*.

NOu, ondertussen heb ik meerdere liedjes gehoord, naast The Adventure en It Hurts ken ik nu ook Good Day en Start the Machine. Mijn cijfer staat nog altijd tzelfde!

Echt belabberd dit. Muzikaal valt het allemaal nog wel mee (als je alleen the adventure hoort is het wel in orde) maar een hele cd lang deze stem aanhoren is gewoon een straf. De nummers worden vaak ook te lang uitgesponnen, het lijkt erop dat men een beetje overambitieus is geweest. Met een andere zanger zou het net een voldoende zijn geweest, nu niet meer dan 2 sterren.

nicolas
Je hebt een punt, maar toch was de ambitie inderdaad groot. Al van bij het eerste nummer dat ik hoorde, dacht ik, beter dan dit zal er wel niet op de plaat staan. Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Tom DeLonge heeft altijd gezegd dat hij de beste songwriter wou zijn en dat hij de beste wou produceren en brengen. Dit is anders dan Blink 182, hoewel je er nog vaak kenmerken van punkrock in hoort, maar het is zeker niet slechter.

shappy1010
Heb gisteren ze voor het eerst gehoord, en dat beviel me prima, een beetje de coldplay sound, maar iets meer rock en uptempo. Het aantal reacties hier valt me wat tegen, vind dit een typische MuMe album.

miloz
Me broertje kwam met dit album aanzetten. "moet je horen echt fantastisch"

Dus maar even luisteren.........nou ik heb me moeten inhouden wat een verschrikkelijke prut dit. Ik had al een hekel aan Blink maar dit slaat alles. Die verschrikkelijke doorsnee rock en die zeikerige stem. Nee dit is zeker niet aan mij besteed. Als je voor een album minder dan 0,5 sterren zou kunnen geven zou ik dat doen.

Ik kan me (gedeeltelijk) wel vinden in de beoordeling van Miloz. Erg eentonig, en gehaast gezongen alsof Tom DeLonge buiten mag gaan spelen zodra hij zijn liedjes gezongen heeft... Deze cd krijgt vanwege het "spacie" geluid toch nog een bovengemiddelde 3* notering van mij.

basketballerke
The Adventure is echt een geweldige plaat.

avatar van chansadres
Nu +44 ook gestalte begint te krijgen, kies ik toch meer voor de kant van +44. Net iets lekkerder in het gehoor liggende rock

avatar van Thinhoth
Ik heb me eindelijk eens reregistreerd op deze site om de Tom Delonge / Mark Hoppus albums eindelijk eens te kunnen prijzen.
Dit album is ook wéér topmateriaal , jammer dat Tom zo'n dikke nek gekregen heeft en hij denkt dat dit de beste band van de wereld is .

CD is inderdaad een stuk anders dan die van Blink, maar muzikaal gezien is deze beter dan Blink en Plus 44. Dit is de muziek die Tom altijd heeft willen maken, met veel futuristische geluiden. Goeie teksten ook.

nicolas
Hm ik geef toch voorkeur aan +44, die space-deuntjes beginnen 4 nummers toch wat op elkaar te gelijken. En altijd diezelfde beats en drums. Hoeveel keer zou Tom in 'It hurts' deze woorden (it hurts) zeggen?

haha volgens de lyrics 17 keer maar dat doet Tom niet maar de bassist, anders heeftie geen stem meer voor de andere nummers live. Je merkt altijd snel bij hem aan z'n stem wanneer hij moe is.

nicolas
Ja zoals op Mark Tom and Travis Show

Even korte kanttekening, op mijn CD ( officiële album) staan de nummers op andere volgorde. Is ook belangrijk ivm de overgang van het ene nummer naar het andere.

jieuwst
the adventure & it hurts

Feeder
Het valt me wel op dat de nummers nogal lang duren in vergelijking met de doorsnee punk van de dag van vandaag.

lostprophet
Jeroen H schreef:

Klopt, bij mij is de volgorde zo:

1. Valkyrie Missle
7. The Gift
8. It Hurts
9. Good Day
10. Start The Machine

Hier lopen de nummers erg mooi in elkaar over! Dit album krijgt van mij 5 sterren, ik kan er erg van genieten!
Ik ga niet zeggen dat dit beter of slechter is dan blink-182, het is gewoon anders!

avatar van Haveaniceday
Het lijkt inderdaad niet eens op Blink

Dit is gewoon goed te pruimen, met The Advanture en The War als hoogtepuntjes.

Richard-x
Goed album! Luister hem nu al een paar dagen, en wat mij betreft is Tom's project geslaagd! Dit is iig veel beter als Boxcar Racer vind ik. Ik wacht op het 2e album!

Hey, 2e album waarschijnlijk herfst dit jaar, staat ook het numme Star of Betlehem op, download die maar eens en kijk wat je er van vindt.

Richard-x
Mooi nummer inderdaad!

Ik verhoog mijn stem van 4 naar 5. Na een klein jaartje luisteren blijft 'ie super! Het is gewoon iets wat je niet zomaar iedere dag tegen komt.

Wat betreft de disucssie wat beter is, blink, AvA of Plus 44. NIET VERGELIJKEN! AvA's sound wijkt veel te veel af en is een totaal andere stijl dan plus 44 en blink waardoor het gewoon niet reeël is om deze bands te vergelijken.

Ga liever blink en Plus 44 vergelijken, das tenminste allebei punk!

Zoals Tom al zei, de beste plaat van de afgelopen 20 jaar.
Een unieke sound met heerlijke intro's. Toch klinkt het live allemaal rot, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met dit album.