Stephan Bodzin - Powers of Ten (2015)

Duitsland

8. Lila (7:03)
  9. Odyssee (7:17)
  10. Wir (10:50)
avatar van pim556
Singularity is nu al een klassieker, verder fijne diepe minimal techno. Deze plaat kleurt op het eerste gehoor wel wat meer binnen de lijntjes dan zijn voorganger.

Briljante plaat, van een briljant producer. De live-uitvoering van Powers of Ten tijdens ADE 2015 bij NGHTDVSN is een klassieker, die ook met beeld op YT te zien is. Hoe meneer Bodzin losgaat is heerlijk om te zien. Je kunt het kippenvel op zijn armen bijna zien.

avatar van MDekens
Absoluut één van mijn favoriete technohelden. Briljante plaat ook, die ook zeker de moeite waard is om live te checken. Goede dansbare techno.

Wat blijft "Wir" toch een heerlijke plaat. Zeker als je 'm een aantal keer live hebt mee mogen maken

avatar van popstranger
Hola, wat krijgen we nu een onvervalst techno album dat geweldig goed scoort ten huize popstranger? Jazeker, buiten de overige elektronische muziek die ik beluister is deze “smijt jezelf in de nacht en op de dansvloer” muziek vooral het equivalent van een shot adrenaline en dus ook om de dag mee te beginnen ideaal. Met Singularity, Zulu, Lila en Wir kan je zelfs een EP maken die het volle pond van 5* waard is.

Geen uitgesproken technoman maar dit is allemaal gewoon geweldig.
Als het beste in zijn soort dat ik ken moet ik ook wel de 5 geven dan.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Singularity kende ik al, fijne track. Maar net even Wir opgezet, poeh zeg! Wat een heerlijke euforische trip. Toch maar eens dit hele album gaan checken.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Wat. Een. Plaat. Techno wordt niet veel beter dan dit. Ik heb altijd al een zwak voor Stephan Bodzin gehad. Maar of hij een heel album lang de aandacht vast zou kunnen houden met toch vrij stevige techno, daar had ik nog een hard hoofd in. De speelduur van ruim een uur en kwartier is ook erg lang en beloofde niet veel goeds. Maar hij vuurt werkelijk waar het ene na het andere prachtnummer op je af. Veel kippenvel momentjes gehad tijdens het luisteren. Het is een album waar veel emotie in is gestopt. De melodieën kruipen onder je huid en dan zijn er nog die typische vibrerende basslines waar ik geen genoeg van kan krijgen. Ik moet deze man echt weer eens live gaan aanschouwen, wat een fenomeen.

Arbeidsdeskundige
Dit album is intrigerend, opzwepend en overdonderend. De golfvloed van sounds brengt je in extase. Singularity en Wir zijn de parels.