Benny Neyman - Het Zwarte Goud (1984)

Label: CNR

1. Blijf Vannacht bij Mij (3:01)
  2. Waarom Fluister Ik Je Naam Nog (3:44)
  3. In de Nacht (3:01)

met Bonnie St. Claire

4. Als (3:46)
  5. De Optimist (3:58)
  6. Het Land van het Zwarte Goud (4:10)
  7. La Mamma (4:19)
  8. Een Dag in Parijs (3:36)
  9. Paardestaarten (2:48)
  10. Wat Ben Ik Zonder Jou (3:16)
  11. Zigeunerbloed (3:01)
  12. Adieu (Ayer) (4:19)
luisteraart
Hahaha, vandaag gehoord! Brrrr...

Met de nummer 1 hit: Waarom fluister ik je naam nog?
Kweenie Bennie, voor mij hoe je het niet te doen.

Doei!!!! 1 ster.

avatar van c-moon
Folk? Benny Neyman?... Hm.. een belediging voor het genre als je het mij vraagt! ;-(

Kocht deze LP ooit als cadeau voor iemand, en heb helaas ook zélf er eens naar geluisterd: wat een kwelling ;-(

Brrr.....

Benny Neyman is nooit naar waarde geschat. Je bent voor deze Limburger of je bent ertegen Er is geen enkele term in het Nederlands die het genre van Benny neyman kan omschrijven. Als ik er dan toch een etiket moet op kleven hou ik het op chansonnier.

Waarom fluister ik je naam nog wordt geregeld door andere artiesten op plaat gezet. Dan moet er met dat nummer toch iets speciaal zijn lijkt me. Er zijn maar weinig artiesten die in de jaren tachtig 75000 singels verkochten.

Het zwarte goud is zeker niet zijn mooiste plaat. Waarom fluister ik je naam nog en wat ben ik zonder jou springen er uit. De afsluiter op de plaat is meteen zijn eigen Adieu geworden. Mari trini schreef het origineel.

avatar van brajoapau
"Blijf Vannacht bij Mij", "Waarom Fluister Ik Je Naam Nog", en "Zigeunerbloed" zijn voor mij persoonlijk de uitschieters op dit album.
Zoals agapimou al kwam te vertellen, is het moeilijk om een "etiket" te kleven op het repertoire van Benny. In de beginjaren was het eerder "kleinkunst", later ging het over naar meer "Griekse invloeden", "Country invloeden" en "Chanson".
Benny was een gevoelsmens, en hij heeft vele mooie liedjes achtergelaten, waarvan er sommige in mijn visie de status van "Evergreen" verdienen.

Ozric Spacefolk
De enige volledige elpee die ik ken van hem. Ik vind het een prima plaat.

avatar van Wickerman
luisteraart schreef:
Hahaha, vandaag gehoord! Brrrr...

Met de nummer 1 hit: Waarom fluister ik je naam nog?
Kweenie Bennie, voor mij hoe je het niet te doen.

Doei!!!! 1 ster.

Geniale reactie