Michael Prins - A Dreamer's Dream Is Forever to Be Yours (2015)

Label: Sony

1. I Could Love You (4:51)
  2. Fear Not (4:03)

met Carice van Houten

3. Something Wonderful (3:32)
  4. Lost in Your Love (3:36)
  5. The Watchman (3:39)
  6. Summertime (4:10)
  7. I Wish I Was in Love (4:03)
  8. Hold On (5:13)
  9. These Waters (3:50)
  10. I Believe (5:38)
  11. A Dreamer's Dream Is Forever to Be Yours (4:14)
avatar van IntoMusic
Wat een folk-zanger heeft Nederland erbij gekregen met Michael's stemgeluid. Weer raak! Na een krachtig en ijzersterk debut, komt hij met dit 2e album terug en wat een geweldig album.
Mooie ingetogen nummers en ook het duet met Carice mag er wezen. Zou nu al 5 sterren willen geven, maar nog even een paar maal beluisteren.

Hendrik68
Als elk nummer zou zijn als de opener en I wish I was in love en de uitspraak was een keer of 30 zo goed dan hadden we een topalbum gehad. Helaas springt het album na de opener al gauw in de kabbelstand en is het volgepompt met allerlei overbodige orkestraties. Erg jammer. Vond het debuut zo veelbelovend dat ik er veel meer van had verwacht. Voor het volgende album het advies om voor een wat kalere productie te kiezen en probeer qua uitspraak op zijn minst Harry Muskee te evenaren. Of nog beter: ga gewoon in het Nederlands zingen.

Vond juist het eerste album saai en kaal. Hoewel ik een hekel heb aan het programma van Giel moet ik eerlijk zijn en toegeven dat dit een heel goed album is. Is het kitsch? Ja! Maar kitsch zoals het hoort en dat is prima. Volgende keer wel een betere albumhoes zou ik zeggen, want dit had Gerard Joling nog kunnen bedenken.