Sleaford Mods - Key Markets (2015)

Hip-Hop / Punk
Label: Harbringer

1. Live Tonight (3:11)
  2. No One's Bothered (2:52)
  3. Bronx in a Six (3:34)
  4. Silly Me (3:14)
  5. Cunt Make It Up (2:30)
  6. Face to Faces (3:23)
  7. Arabia (3:01)
  8. In Quiet Streets (4:15)
  9. Tarantula Deadly Cargo (3:21)
  10. Rupert Trousers (3:13)
  11. Giddy on the Ciggies (4:14)
  12. The Blob (2:33)
avatar van frolunda
Ik had eigenlijk wel verwacht dat na recente bijdragen op albums van the Prodigy en Leftfield er wat meer animo zijn voor de Sleaford mods maar dat valt hier voorlopig nog vies tegen.Onterecht want na de komst van Andrew Fearn in 2012 (die sindsdien het muzikale gedeelte voor zijn rekening neemt) heeft zanger/rapper/performer Jason Williamson een perfect podium om zijn bijna onnavolgbare maar vaak ook sprankelende teksten de lucht in te slingeren.Dat levert op Key markets een vrij unieke sound op waarbij met een minimale instrumentale invulling,regelmatig alleen een drum(computer) en wat percussie,de niet van humor gespeende raps nog meer impact krijgen.Bij deze combinatie van hip hop en punk komen bij mij al vrij snel de namen van the Fall en The streets op maar hier dan wel met een originele eigen invulling.Zo Engels als het maar kan maar met geweldige nummers als No one's bothered,Face to faces en Rupert trousers (om er maar een paar te noemen) ook vaak tegen het briljante aan.Erg goed