Kenny Knight - Crossroads (1980)

Country / Folk
Label: Calop

1. Does He Hide (3:22)
  2. One Down (3:32)
  3. All My Memories (3:24)
  4. Carry Me Down (3:32)
  5. Jean (4:48)
  6. To Be Free (5:46)
  7. Baby's Back (2:05)
  8. You Can Tell Me I'm Wrong (4:11)
  9. Whiskey (3:25)
  10. America (3:04)
avatar van Joshua68
Crossroads - het enige album dat deze singer-songwriter uit Colorado ooit uitbracht. Na meerdere mislukte pogingen in de jaren 70 om ergens bij een label onderdak te vinden besloot hij in 1980 in zijn eigen thuisstudio dit album op te nemen. Album werd in beperkte oplage in eigen beheer uitgebracht maar werd ondanks de kwaliteit van zijn songs en optredens geen succes. Teleurgesteld bleef hij wel liedjes schrijven maar tot een volgend album zou het nooit komen.
Dit mooie album wordt nu 35 jaar later uit de vergetelheid gehaald door een mooie re-issue bij het label Paradise of Bachelors.
Wat mij betreft een mooie ontdekking voor mensen die houden van 70's singer-songwriters/country-rock en hopelijk een verdiende hernieuwde aandacht voor deze Kenny Knight.

avatar van Ducoz
Ik ga deze maar eens kopen, regelmatig zien liggen maar eigenlijk tot dusver nooit echt aandacht aan geschonken. Wellicht ook iets voor Hendrik68
Kenny Knight: "America" (Official Audio) - YouTube

Terwijl een nummer als Jean mij trouwens helemaal niet aanspreekt.

avatar van Hendrik68
Weet je wel zeker dat je hem "regelmatig hebt zien liggen"? Als ik bijgaande link aanklik dan staan er een heleboel prachtige verhalen op en dan is het een wonder dat hij nog/weer verkrijgbaar is.

Hoe dan ook: ja dit is zeker wel wat voor mij. Ik heb hem net voor het eerst gehoord en dat is alleraardigst. Dat Jean klinkt wel wat moeizaam.

Weer zo'n one-album wonder dat nooit door zou breken. Dat soort dingen spreken Jasper en spoelie90 ook altijd wel aan. Zo op het eerste gehoor haalt Knight niet het niveau van Wilson en Marlowe, maar is het zeker de moeite waard.

avatar van nlkink
Heb 'm gisteren besteld. Ben benieuwd.

avatar van nlkink
Sinds enkele weken heb ik 'm nou in huis en hij zit met grote regelmaat in de spelert alhier. Tevens heb ik 'm geript naar de PC op mijn werk zodat ik 'm daar ook af en toe kan beluisteren.
Tot slot hebben we de CD af en toe in de auto opstaan als we weer eens door onze prachtige provincie rijden. In zijn totaliteit een heel aardig en goed luisterbaar album. Geen echte tegenvallende liedjes, al vind ik persoonlijk Whiskey wat moeizaam klinken. Het drumgeluid klinkt ook niet lekker op dat nummer. Dat kan natuurlijk liggen aan de primitieve omstandigheden waaronder het nummer is opgenomen. Diezelfde omstandigheden maken wel dat een dwarsfluit op dit album klinkt als een mellotron. Prachtig.