Sinéad O'Connor - So Far... (1997)

Alternatieve titel: The Best Of

Ierland
Pop / Folk
Label: Chrysalis

1. Nothing Compares 2 U (5:12)
  2. Mandinka (3:50)
  3. The Emperor's New Clothes (5:18)
  4. Thank You for Hearing Me (4:41)
  5. The Last Day of Our Acquaintance (5:11)
  6. Fire on Babylon (6:34)
  7. Troy (5:36)
  8. I Am Stretched on Your Grave (4:30)
  9. Jackie (5:50)
  10. Success Has Made a Failure of Our Home (5:52)
  11. John I Love You (4:41)
  12. Empire (4:28)

met Bomb the Bass

13. Don't Cry for Me Argentina (6:21)
  14. You Made Me the Thief of Your Heart (4:29)
  15. This Is a Rebel Song (5:05)
avatar van devel-hunt
Kronos schreef:
. In 1994 leverde ze trouwens nog een 'creatieve hoogstaande uiting'.

Maar 1994 is bijna 30 jaar geleden, waarna het met haar creatieve hoogstaande uitingen gedaan was en ze slechts zelf de publiciteit zocht met uitspraken, uitingen of gedragingen die in het beste geval irritaties opleverde waardoor ze zelf verantwoordelijk werd voor het feit dat niemand haar meer serieus nam.

avatar van Marco dB
devel-hunt schreef:

Nee. Ze kaartte bepaalde feiten aan die nu pas, na haar dood, ineens door iedereen serieus genomen worden.

avatar van Kronos
devel-hunt schreef:
Maar 1994 is bijna 30 jaar geleden,...

Maar je schreef dat het met haar carrière snel bergafwaarts ging vanaf begin jaren 90. Dat klopt gewoon niet. Het was al half jaren 90 toen Universal Mother verscheen. Dat het mainstream succes daarna afnam had meerdere redenen. Maar ze leverde alleen maar degelijke albums af en verraste vriend en vijand zelfs nog in 2012 met een 'creatieve hoogstaande uiting'.

Kijktip

avatar van devel-hunt
Marco dB schreef:

Zoals?

avatar van Marco dB

Zoals?

Ehm, misbruik in de katholieke kerk, vrouwenrechten, hiv/aids-belangen, racisme.......