Barock Project - Skyline (2015)

Italiƫ
Label: The Merch Desk

1. Gold (8:40)
  2. Overture (3:40)
  3. Skyline (10:21)
  4. Roadkill (5:59)
  5. The Silence of Our Wake (10:47)
  6. The Sound of Dreams (2:21)
  7. Spinning Away (6:06)
  8. Tired (9:58)
  9. A Winter's Night (4:38)
  10. The Longest Sigh (7:57)
avatar van Svendra
Hier ben ik erg benieuwd naar. Dit klinkt alvast indrukwekkend.

avatar van Brunniepoo
Ben hier ook erg benieuwd naar. Las in een interview in de iOPages dat de band nog twijfelde in welke taal de nieuwe cd gezongen zou worden, maar dat is kennelijk toch Engels geworden. Lijkt me een goede keuze.

avatar van Svendra
Vergeleken met Coffee in Neukölln is dit meer vocaal en minder avontuurlijk. De verwachtingen waren hoog, en dan valt het eerlijk gezegd wat tegen.

avatar van Svendra
Verhoogd met een halve ster. Na een tweede serie luisterbeurten moet ik zeggen dat het toch een goed album is. Ook al had de zang wat minder prominent gekund, er valt weer veel te genieten. Van Luca Zabbini's toetsenwerk bijvoorbeeld.

avatar van Brunniepoo
De zang is dan misschien wel wat prominenter, maar ik mis juist die gave zanglijnen van Coffee in Neuköln. Mij heeft dit album nog steeds niet echt weten te pakken, waarmee het een van de grootste tegenvallers van 2015 is.

avatar van jasper1991
Ik vind het ook een achteruitgang ten opzichte van Coffee in Neukölln. Het klinkt eigenlijk over de gehele linie aardig, op zich knap, maar ik geraak nergens in de zevende hemel. Dat komt voor mijn gevoel omdat veel nummers te lijden hebben onder wat ik de Opeth-ziekte noem: gebrek aan opbouw.