Cattle Decapitation - The Anthropocene Extinction (2015)

Label: Metal Blade

1. Manufactured Extinct (4:46)
  2. The Prophets of Loss (4:07)
  3. Plagueborne (4:58)
  4. Clandestine Ways (Krokodil Rot) (4:34)
  5. Circo Inhumanitas (4:03)
  6. The Burden of Seven Billion (1:23)
  7. Mammals in Babylon (4:09)
  8. Mutual Assured Destruction (2:42)
  9. Not Suitable for Life (3:16)
  10. Apex Blasphemy (3:45)
  11. Ave Exitium (3:06)
  12. Pacific Grim (5:25)
avatar van Don Cappuccino
Manufactured Extinct

De eerste vrijgegeven track van de nieuwe plaat maakt de hoge verwachtingen helemaal waar, sterker nog, ze gaan er gewoon overheen! Monolith of Inhumanity is een van mijn favoriete extreme metalplaten aller tijden en deze nieuwe track borduurt daar op voort, maar gaat nog een stukje verder. De compositie zit ontzettend goed in elkaar en de gorgelende cleane vocalen van Travis Ryan zijn nog beter geworden. De melodieën zijn weer belachelijk catchy, maar het komt nog steeds asociaal bruut over. Zo horen we het graag!

avatar van Don Cappuccino
Mammals In Babylon

Als dit niet de extreme metal plaat van het jaar wordt moet er nog wel iets heel erg goeds gaan verschijnen.

avatar van Kos
Kos

Echt? Vind dit wel erg suf voor Cattle Decapitation..

avatar van aslan
aslan (crew)
vegan metal, altijd leuk

bruut,technisch en toch soms veel melodie,ook produktie is zeer goed en als vegetarier kan ik de teksten zeer goed begrijpen en waarderen

avatar van james_cameron
Overdonderende bak deathcore, retestrak ingespeeld en superbruut geproduceerd. Hier en daar duikt een melodielijntje en een clean 'gezongen' stukje op temidden van de gestructureerde chaos, maar overwegend is dit rammen geblazen. Al snel slaat de eenvormigheid toe en individuele tracks blijven uiteindelijk amper hangen, maar heftig is het zeer zeker. Ik weet nog niet of ik eerder werk van de band ook ga/ wil ontdekken; daar doet het me vooralsnog te weinig voor, hoe goed dit ook in elkaar steekt.