Yagya - Will I Dream During the Process? (2006)

IJsland
Electronic
Label: Sending Orbs

1. Wind and Thunder (6:43)
  2. Choose (8:16)
  3. As It Is (6:43)
  4. But If These Words Are Heard (7:39)
  5. We Lose Ourselves (8:05)
  6. Their Blood Is Black and Yellow (7:13)
  7. Like the Noise of Great Waters (7:49)
  8. Change (7:29)
  9. A Very Long Daydream (7:05)
  10. When They Stood, They Let Down Their Wings (6:50)
avatar van cichlisuite
Deze yagya bevalt toch wel weer, de associatie met het Basic channel, Chain reaction is nog steeds van kracht. Iets dat ik zeer welkom heet.

Ben er nog niet uit wat ik van die vrouwelijke zang moet denken, in " We lose ourselves " had ik even een soort Déjà vu (Goldie) maar score >3 is duidelijk.

Sietse
ik ga hier achteraan, Rhythm of Snow was een erg mooi album, dus wie weet...

Basic Channel... Mijn interesse is gewekt, ik ga hier meteen achteraan.

avatar van bas
bas
Op het eerste gehoor klinkt het niet zo interessant. Lauwe dance-beat hier en daar die me mateloos irriteert. later wordt het wat interessanter, maar het neigt wat naar 'lounge'. Doet me weinig.

Sietse
de eerste luisterbeurt maakte mijn op zich wel weer blij. Ik vond in tegenstelling tot cichlisuite de zang helemaal geen probleem. Ik ga hem zeker nog vaker luisteren, maar dit neigt vooralsnog naar een 4.

avatar van cichlisuite
Zang ook geen probleem kan ik wel stellen na een aantal luisterbeurten, alleen geen toegevoegde waarde maar zeker niet irritant.
"lounge" herken ik hier eigenlijk helemaal niet in, vind dit zoals eerder aangegeven typische "Basic channel" werk
Iets minder dan zijn vorige werk, ga ook richting de ****

Ik Doe Moeilijk
Zeer sterke release. Ik vind dit album, in tegenstelling tot velen misschien, zelfs mooier dan Rhythm of snow. Ik vind de sound van Guðmundsson hier meer uitgekristalliseerd dan op zijn vorige album. Dit heeft zeker nog 'bestaansrecht' na alles wat al is uitgebracht door Basic channel(Rhythm & Sound) en Gas. Elke luisterbeurt is weer de moeite waard. Altijd iets nieuws te ontdekken, een melodielijntje dat op borrelt en de sfeer bepaalt, een leuk delayeffect dat opvalt enzovoorts.

avatar van dj maus
Ook bij mij aanvankelijk de Basic Channel / Rhythm & Sound associatie, maar dan met een New Age-randje. Vandaar dan ook lange tijd sceptisch.
Mijn vriendin vond dit, opvallend genoeg, meteen een mooie, ontspannen plaat, waardoor hij toch regelmatig rondjes draaide in de speler, op de slaapkamer nota bene... en langzaam maar zeker ben ik deze plaat toch erg gaan waarderen.
Niet zo donker als de eerste Rhythm & Sound-cd en niet zo euforisch als Deepchord presents Echospace; wél een geslaagde middenmoter.

tuktak
Volgende maand komt hier een Deepchord redesign album van uit en dat klinkt enorm veelbelovend!
Soundcloud

Sietse
Hmm, ik hou het toch maar bij het origineel, eigenlijk.
Vind ik mooier dan die samples op soundcloud.

tuktak
Deze Yagya release en Rhythm Of Snow zijn al door een remaster gegaan via datzelfde label Subwax en tot nu toe zijn alle remasters er voor mij op vooruit gegaan. Dit album op Sending Orbs is mij ook wat aan de vlakke kant, maar door de Subwax remaster (Rashad Becker) komt het echt tot leven.

Sietse
De remaster heb ik niet gehoord...Wellicht wil een of andere mafkees deze wel kopen voor 100 euro, kan ik de remaster kopen