The Coup - Pick a Bigger Weapon (2006)

Label: Epitaph

1. Bullets & Love (1:29)
  2. We Are the Ones (4:15)
  3. Laugh, Love, Fuck (3:47)
  4. My Favorite Mutiny (4:36)

met Black Thought en Talib Kweli

5. Ijustwannalayaroundalldayinbedwithyou (5:16)
  6. Head (Of State) (2:48)
  7. ShoYoAss (6:20)
  8. Yes'em to Death (1:17)
  9. Ass-Breath Killers (3:00)
  10. Go Get That Monkey Off Yo Back (3:12)
  11. Mind Fuck (A New Creation) (4:20)
  12. Two Enthusiastic Thumbs Down (1:16)
  13. I Love Boosters (3:46)
  14. Tiffany Hall (4:25)
  15. BabyLet'sHaveABaby- BeforeBushDoSomethin'Crazy (4:24)

met Silk E

16. Captain Sterlings Little Party (4:32)
  17. The Stand (6:37)
'We are the ones' en 'ShoYoAss' zijn klasse! Snel meer van deze groep opzoeken.

Dezelfde commentaar als op hun 'Party Album'. Het album staat vol met 5* nummers: zoals 'We Are The Ones', 'My Favourite Mutiny' (met Black Thought van The Roots), 'ShoYoAss', 'I Love Boosters', 'The Stand' en 'Laugh Love Fuck'. De 2 skits (nummers 8 en 12) zijn ook grappig, maar de rest vervalt al snel in eentonige slappe hip-hop. Maar de snedige teksten redden de boel en trekken het hele album naar een hoger niveau.
***1/2

Mr_White
Sterk album van The Coup, alhoewel de beste tracks in het begin zijn gecentreerd en het album later dus een beetje tegenvalt.

Rene1979
Nog een keer goed geluisterd niet echt mijn ding...
Te rommelig en die mc is een beetje irritant na een heel album...
Een van me mindere aankopen

avatar van Shelter
My favorite mutiny is echt vet....de rest vind ik een stuk minder.
Staan nog wel wat andere aardige nummers op maar het wordt nergens echt vet. 2,5*

avatar van Justinx
BabyLet'sHaveABaby- BeforeBushDoSomethin'Crazy. Het blijft een leuk bedachte tekst. Het is een goede samenvatting van Pick a Bigger Weapon; 'leuk bedacht'. Niet meer, niet minder. Weinig echte hoogtepunten, los van eerder genoemde track, My Favorite Mutiny en zeker ook Mind Fuck (A New Creation). Veel nummers zijn wat rommelig naar mijn smaak en muzikaal gezien niet allemaal goed doordacht. Rommelige elektronische beats staan haaks op instrumentaal sterke nummers als The Stand, waarin zelfs blaasinstrumenten even te horen zijn. Jammer dat deze hoogstandjes schaars blijven.

Binnenkort weer een nieuw album van The Coup, Sorry to Bother You. Ik ben toch weer benieuwd.

avatar van Kos
Kos
My Favorite Mutiny is de openingstune van Winning: Rise of the Lakers. Zalige track.