Ceschi - Broken Bone Ballads (2015)

Label: Fake Four

1. Choke Parade (3:10)
  2. Say Something (3:14)
  3. Forever 33 (0:15)
  4. This Won't Last Forever (4:01)
  5. Bite Through Stone (3:03)
  6. Beauty for Bosses (2:01)
  7. Beyond the End (4:33)
  8. Elm City Ballad (1:10)
  9. Kurzweil (4:30)

met David Raimos, iCON the Mic King en Shoshin

10. Rowing in Circles (2:46)
  11. One Hundred Dragonflies (3:19)
  12. Barely Alive (4:27)

met Sage Francis

avatar van Rhythm & Poetry
Getipt door Hypnoblivion, anders had ik deze plaat denk ik links laten liggen. Ceschi vermaakt met zang, raps en spoken word en doet denken aan B. Dolan en Sage Francis. Het album is qua stijl vergelijkbaar met Li(f)e, alleen is Sage Francis nog wel een stuk beter dan Ceschi. Toch is dit een leuke mix van hiphop en folk/rock. Veel fijne nummers, alleen Kurzweil had weggelaten mogen worden. Matige gastbijdrages op die track.

Rene1979
Bite Through Stone is geniaal.

FRIPI
Rhythm & Poetry schreef:

Dan sla ik hem over want dat vond ik Francis zijn meest tegenvallende album.

Rene1979
FRIPI ik ben het totaal niet eens met Rhythm & Poetry. Ceschi heeft een fijnere stem en de instrumentaties zijn beter dan op het album van Sage. Met alle respect voor mijn vriend R&P maar hierin verschillen wij van mening.

FRIPI
Rene1979 schreef:

Ik ga hem wel checken sowieso maar vind dat foute folk gedoe echt slecht. Zeker als het geen diepgang heeft.

avatar van Silky & Smooth
Hip-hop is eigenlijk lang niet breed genoeg om deze plaat te omvatten. Het is meer folk/pop met rap en spoken-word. Maar goed, verder niet belangrijk. Broken Bone Ballads heeft inderdaad veel weg van Li(f)e, maar ook weer niet. Beide artiesten hebben dezelfde stijl, maar ook hun eigen sterke punten. Ik vind dit in ieder geval een hele fijne plaat met veel mooie nummers zoals One Hundred Dragonflies en Barely Alive.