Kingcrow - Eidos (2015)

1. The Moth (4:22)
  2. Adrift (6:17)
  3. Slow Down (5:17)
  4. Open Sky (5:34)
  5. Fading Out (Part IV) (3:47)
  6. The Deeper Divide (7:37)
  7. On the Barren Ground (5:18)
  8. At the Same Pace (7:45)
  9. Eidos (8:16)
  10. If Only (7:46)
avatar van james_cameron
Sfeervolle, zij het niet al te originele progressieve rock/ metal uit Italië, verzorgd in elkaar gezet en uitgevoerd. Het duurt even voor het kwartje valt en de eerste paar songs zijn niet zo heel bijzonder, maar gaandeweg wint het album aan kracht en wordt het toch nog een aangename luisterervaring.

avatar van notsub
Ik moet zeggen dat bij de releases van Kingcrow steevast een erg goed album hoor. Dat is ook nu het geval. Minpuntje is wel dat ik de beide albums hiervoor niet zo hoog meer heb zitten als destijds. De toekomst zal leren of dat nu weer het geval is. In ieder geval klinkt dit album weer heel erg Kingcrow, dus met de nodige fijne Porcupine Tree invloeden. Er is verder dus niet zo veel veranderd ten opzichte van de voorgangers, al lijkt het songmateriaal nu wat stabieler op een meer dan gemiddeld niveau te bivakkeren. En dat is prettig; nu de houdbaarheid nog.

avatar van The_CrY
Prima prog. Doet me beetje denken aan Porcupine Tree/Leprous/Tool. De wat donkerdere prog. Weet me niet het hele album door vast te houden.