Bert Heerink - Storm Na de Stilte (1995)

Label: CNR

1. 't Beest Is Los (3:58)
  2. Wordt het Geen Tijd (4:01)
  3. Rocksterren (4:28)
  4. Schaamteloos (4:01)
  5. Wie Houdt Me Tegen (4:24)
  6. Julie July (3:47)
  7. Als Sneeuw voor de Zon (4:45)
  8. Najaarszon (4:15)
  9. Snelweg (5:02)
  10. Stof in de Wind (4:17)
  11. Doe Wat Je Wil (4:16)
  12. De Tijd van Je Leven (3:56)
avatar van Snakeskin
Destijds maakte deze plaat wel het iets meer los dan hier aan waardering in stemmen tot uitdrukking komt. In beginsel was het project best aardig en doorgeven van goede bedoelingen, welke naar mijn mening best enkele leuke resultaten opgeleverd hebben.

bikkel
Bert Heerink heeft bewezen een zanger van formaat te zijn.Dat had hij bij Vandenbergh wel bewezen.
Deze plaat zette hem wel weer terug in de spotlights.Nadat hij de groep had verlaten(of ontslagen!die verhalen doen namelijk ook de ronde),kon hij weer terug de fabriek in.
Tja,het is een leuk idee om bekende rockers te vertalen,maar verrassend is het allemaal nauwelijks.Op een bepaald moment verlang je naar de originelen,en dan blijkt de nederlandse vertaling toch behoorlijk geforceerd.Muzikaal blijft men aardig bij de leest en Heerink zingt lekker,maar echt boeien kan het niet.Julie July is een aanstekelijk nummertje,en die komt hier ook wel lekker over,maar over het algemeen,voorspelbaarheid troef.

avatar van foxhusky
In 1995 kwam de stem van Bert Heerink uit onze TV luisprekers knallen. Hij had namelijk de reclamespotjes van bierbrouwer Heineken ingezongen. Als je dan in de winkel een paar flesjes Heineken kocht, kreeg je er een gratis 4-track CD bij, met daarop die reclameliedjes, gebasseerd op oude rocksongs. "Doe wat je wil" (origineel Time stood still), "Juli, July" (origineel Brother Louie) en "Najaarszon" (origineel Burning Heart) kwamen daarna ook op een eigen CD van Bert Heerink, deze Storm na de stilte. De teksten waren echter wel opnieuw aangepast, op Storm na de stilte zijn de reclame elementen weggelaten...

Zoals bikkel al schreef, leuk idee deze oude rocksongs in een Nederlands jasje, maar je verlangt eigenlijk naar de originelen.

avatar van uffing
Deze cd recent weer teruggevonden in een bak met rommel. Stiekem vind ik het best lekker. Doet me weer denken aan de tijd dat ik nog 18 was.

avatar van Edwynn
Bert Heerink. Nooit meer serieus genomen. En terecht want dit is raszuivere bruiloftsdiarree.

avatar van liefkleinhertje
Zelfs Marco Borsato heeft nog nooit zulke vunzigheid langs z''n huig laten lopen en die heb ik echt laag zitten
Later nog in Kayak was wel beter

avatar van Dibbel
Album stond toch wel mooi een half jaar in de album Top 50 in 1995, maar je ziet hem nog regelmatig in de kringloopwinkels.

Het zijn natuurlijk allemaal covers.
Ik ga niet voorzeggen wat wat is, want dat staat gewoon achter op de hoes.
Het zijn allemaal klassiekers en daar kun je dan natuurlijk als je het in een rocksetting blijft houden, dan ook weinig aan verpesten. Bert heeft natuurlijk ook nog steeds een goede rockstem.
Nederlandse teksten van o.a. Peter Koelewijn, Belinda Meuldijk, Huub van der Lubbe, Barry Hay en Henk Temmink.
Eentje dan: Najaarszon is Burning Heart van Vandenberg
Maar ja, ik kom dan toch niet verder dan: wel aardig.
En de aardigste nummers vind ik dan Rocksterren, Snelweg en Doe Wat Je Wilt.