Annihilator - Suicide Society (2015)

Canada
Label: UDR

1. Suicide Society (3:50)
  2. My Revenge (5:06)
  3. Snap (4:54)
  4. Creepin' Again (4:16)
  5. Narcotic Avenue (5:19)
  6. The One You Serve (5:45)
  7. Break, Enter (5:47)
  8. Death Scent (5:11)
  9. Every Minute (5:00)
  10. Deadlock * (5:23)
  11. Set the World on Fire * (4:50)
  12. Knight Jumps Queen * (4:34)
  13. Ambush * (3:38)
  14. Never, Neverland * (5:59)
  15. Time Bomb * (5:18)
  16. Smear Campaign * (4:54)
  17. Carnival Diablos * (5:17)
  18. Reduced to Ash * (3:16)
  19. I am in Command * (4:24)
  20. Jeff Talks Suicide Society * (1:18)
  21. Jeff Talks Creepin' Again * (1:13)
  22. Jeff Talks Snap * (0:38)
  23. Jeff Talks Narcotic Avenue * (0:36)
  24. Jeff Talks My Revenge * (1:06)
  25. Jeff Talks the One You Serve * (0:57)
  26. Jeff Talks Break, Enter * (2:01)
  27. Jeff Talks Death Scent * (0:31)
  28. Jeff Talks Every Minute * (1:35)
avatar van hellboy123
Ben benieuwd naar deze plaat, Jeff Waters gaat op deze weer zelf zingen. Naar nu blijkt is Dave Padden afgelopen december al uit de band vertrokken omdat hij het vele touren zat was. Erg jammer, vond m niet slecht en een band als annihilator kan wel wat consistentie in de line-up gebruiken

avatar van Edwynn
Een goede zanger vind ik belangrijker dan consistentie. En Dave Padden vond ik drie keer niks. Jeff waters die zelf zingt vond ik vijf keer niks. Hoeveel keer niks dat Annihilator maakt, weet ik nog niet. Maar ik vraag me zuchtend af wat er mis was met Joe Comeau. Waking The Fury was het laatste echte toffe Annihilator-album. Als je het mij vraagt.

avatar van hellboy123
En het nummer "creepin'again" is inmiddels ook te beluisteren: ANNIHILATOR - "Creepin' Again" - Official Lyric Video - YouTube

De 2 nummers overtuigen me nog allerminst, muzikaal zit het wel lekker in elkaar maar de zang van Jeff is een stuk zwakker. Helaas, toch maar een nieuwe zanger gaan zoeken jongens.

avatar van Edwynn
Ja, Jeffs gereutel is de onbetwiste spelbreker alhier.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Mhoa, als zanger vind ik Jeff niet slecht, hij mist alleen het venijn en de agressie van Joe Comeau en Randy Rampage, wat i.m.o. toch wel dé beste zangers waren voor Annihilator. En ligt het aan mij, of probeert Jeff op de nieuwe nummers nogal te willen klinken als James Hetfield?
Muzikaal verder niets mis mee, maar het verrast ook totaal niet meer eigenlijk. Toch heb ik nog altijd wel een zwak voor Annihilator, alhoewel ik al lang niet meer reikhalzend uitkijk naar nieuw werk. Dit gezien het feit dat ik voorganger Feast ook nog steeds niet onder de loep heb genomen.

avatar van james_cameron
Vaste zanger Dave Padden heeft inmiddels het veld geruimd, zodat bandleider/ gitarist Jeff Waters de vocalen maar weer eens voor zijn rekening neemt. En helemaal niet onverdienstelijk. Het songmateriaal is op en top Annihilator, dus je hoeft geen vernieuwende en/ of moderne elementen te verwachten. Er is vooral heel veel oude Metallica te herkennen in de songs, vooral in de snelle passages. Het luistert allemaal weer lekker weg, al ontbreken echt sterke songs, wat mij betreft. Maar die heb ik op eerdere albums ook niet kunnen ontdekken.

avatar van namsaap
'My Revenge' lijkt wel een samenraapsel van riffs uit 'Damage ic.' en 'Seek & Destroy'. Met Dave Mustaine op zang

avatar van LinkinPark90
Goed album van Annihilator. Waters doet zijn best als zanger, toch klinkt hij minder dan bijv. Joe Comeau of Randy Rampage. Maar zijn stem is verbeterd tegenover het verleden. Het songmateriaal is terug sterk. Eén van de betere releases van dit jaar.

Ozric Spacefolk
Ik kan er niet echt enthousiast van worden. Dit klinkt gewoon als Refresh the Demon #2

Ja, Jeff kan gitaar spelen, en daar is ook alles mee gezegd.
Een band met maar 1 songwriter heeft altijd zo z'n beperkingen, en oh my oh my, wat klinkt Jeff's stem als James Hetfield. Nu was Jeff al geen wereldzanger (verre van), maar nu heb ik het idee naar Metallica te luisteren.
De drums klinken hier en daar lekker technisch, maar de productie zorgt ervoor dat het lijkt of ze geprogrammeerd zijn.

Klinkt het zuur, als ik verlang naar Never, Neverland?

avatar van Sanderkeuh
Geluisterd nadat ik Imperiled Eyes gehoord heb in het metalladder topic, maar dit album doet me niet veel.
Klinkt allemaal heel veilig en opvallend modern voor een band die al zo lang meegaat.
Zang is te braaf en overtuigt zelden. Doet me eigenlijk nog het meest denken aan Bullet for my Valentine ten tijde van Scream Aim Fire, vooral bij Every Minute.
Geen slecht album maar veel te gewoontjes. Was misschien beter bij de eerste albums begonnen, want Imperiled Eyes vond ik erg sterk. Lijkt me een heel andere band te zijn dan 25 jaar geleden.

Ozric Spacefolk
Sanderkeuh...

Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik je de eerste twee platen aanbeveel:
- Alice in Hell: onversneden, compromisloze thrashmetal.
- Never, Neverland: melodieuze heavy metal met thrash- en speedmetal invloeden.

Dan zit je wel goed, hoef je niet door tientallen middelmatigheid te worstelen.

avatar van Sanderkeuh
Ga ze zeker eens beluisteren.

avatar van Kondoro0614
Weer erg standaard Annihilator zoals we dat gewend zijn en niks meer. De zang van Jeff is prima, leuk om te horen en technisch is het wel weer een leuk kunstje het is alleen vrij standaard. En ik heb dat nu wel een beetje gehoord, 'Annihilator' zal altijd wel een band zijn die ik graag draai alleen heb ik dat nu een beetje te veel gedaan en is de sound vrij standaard. Het eerste nummer is voor mij de uitschieter voor de rest vrij clichématig materiaal. Ze spelen op safe, prima, maar geen meesterwerk van de heren.

Voorlopige tussenstand:

01. Alice in Hell
02. Never, Neverland
03. Criteria for a Black Widow
04. Annihilator
05. Carnival Diablos