Ringo Starr - Ringo (1973)

Label: Apple

1. I'm the Greatest (3:21)
  2. Have You Seen My Baby (Hold On) (3:44)
  3. Photograph (3:57)
  4. Sunshine Life for Me (Sail Away Raymond) (2:45)
  5. You're Sixteen (You're Beautiful and You're Mine) (2:48)
  6. Oh My My (4:16)
  7. Step Lightly (3:15)
  8. Six O'Clock (4:08)
  9. Devil Woman (3:50)
  10. You and Me (Babe) (4:59)
  11. It Don't Come Easy * (3:02)
  12. Early 1970 * (2:20)
  13. Down and Out * (3:02)
avatar van devel-hunt
lennon schreef:

Ja, ik vind iemand een goed zanger als ie ook werkelijk toon kan houden. Live lukt dat Ringo zeker niet. Britney Spears heeft ook een herkenbaar stemgeluid, maar een goede zangeres is ze niet.
Een bepaalde X-factor helpt zo'n artiest dan vaak toch aan succes (zie Ringo, of Madonna...) dat geeft niet, maar het is wel een feit.

Er zijn natuurlijk heel veel 'grote' namen die feitelijk technisch gezien niet kunnen zingen. Bob Dylan en Kiedis van The red hot Chili peppers om maar twee voorbeelden te noemen. Maar ze hebben wel een heel eigen geluid, en dat maakt ze, ondanks dat het geen Pavarotti's zijn, toch unieke zangers.
Ik heb Ringo twee keer live gezien, hij klinkt live overigens niet heel anders dan op de plaat.
Wat je zegt over de X-factor, dat ben ik helemaal met je eens. Iemand kan nog zo goed zingen, etc, maar als er geen enkele uitstraling is stopt het al snel in de muziekwereld.

avatar van nlkink
Pete Townsend klinkt nasaal, Tom Waits gromt en bromt, Bob Dylan klinkt als een aanlopend fietswiel, David Bowie zit vaak net naast de zuivere noot, Shane McGowan klinkt vaak alsof ie zat is (en dat is ie ook), Johnny Cash klonk op de American Recordings als een oude zieke man,
en dat was ie ook. Keith Richards kan niet zingen. En toch hou ik intens van deze vocalisten. Ze ontroeren me. Ze trekken/trokken zich niets van kritiek aan en gaan/gingen door.
Ringo is geen uitzondering. Ik zou niet al zijn solo albums van hem kopen, maar ik waardeer het gros van zijn liedjes op Beatles albums zeer.

Dit moet een grap zijn toch? Verlopen kroeg muziek (niets mis mee hoor een verlopen kroeg).
Ik ga maar niet stemmen .....
Sjonge en dat heeft in de Beatles gedrumd (of was het altijd die andere....)

avatar van Drs. DAJA
Music4ever schreef:
Ik heb de versie van 'I'm the Greatest' van John Lennon.
Die is veel beter dan deze van Ringo.
Maar over het album gesproken,
het is wel leuk maar niet echt super.
Behalve I'm the Greatest' en 'Six 'o' Clock.
Six 'o' Clock' is overigens van Mccartney.

Daar ben ik het niet mee eens eigenlijk. Volgens mij is dat nummer I’m the Greatest pas echt leuk als het van de underdog komt. Ik vind juist dit nummer (en de gehele vrolijke bombast van deze plaat) goed passen bij het vriendelijke lobbes-achtige imago van Ringo Starr. Los van dat je hem de pompeuze tekst van het nummer gunt zit er ook iets heerlijk ontwapenends in zijn stem. Lennons versie van het nummer vind ik juist niet werken omdat er nergens (voldoende) gerelativeerd wordt, de tekst komt dan natuurlijk van iemand die meende groter te zijn dan Jezus Christus.

Ik vind het trouwens een zalig album.

Drs. DAJA schreef:

En nog steeds zijn er blijkbaar mensen die zijn uitspraak niet goed begrijpen

avatar van devel-hunt
I'm the greatest is een uitspraak die Mohammed Ali in die tijd vaak deed. Lennon, de humor die hij er van in zag, pikte die uitspraak op, en maakte er een nummer van. Hij schonk het aan Ringo Starr.
En zorgde onverwachts tot een bijna Beatles reunie.
John Lennon, Piano en vocals, George Harrison op gitaar, Billy Preston, de 5de Beatle en oude Beatles vriend uit de Hamburg periode, Klaus Voormann op basgitaar. En natuurlijk Ringo op drums.
Het is dus logisch dat I'm the greatest een groot Beatles gevoel oproept, bijna een Beatles sound. SGT. Pepper was even terug.
De geruchtenmachine over op hande zijnde reunie waren enorm.
De LP Ringo werd een millionseller.