Huntress - Static (2015)

Label: Napalm

1. Sorrow (3:49)
  2. Flesh (4:14)
  3. Brian (4:37)
  4. I Want to Wanna Wake Up (3:28)
  5. Mania (8:44)
  6. Four Blood Moons (5:00)
  7. Static (3:47)
  8. Harsh Times on Planet Stoked (4:42)
  9. Noble Savage (4:37)
  10. Fire in My Heart (4:31)
  11. Black Tongue * (3:29)
  12. Vultures Can Wait *
avatar van Kronos
Veel aandacht krijgt het niet, maar ook voor de moeilijke derde is Huntress met onderscheiding geslaagd. Jill Janus houdt het wat beschaafder dan op het debuut en is intussen een van mijn favoriete metal zangeressen geworden. De nummers zijn net als op de voorganger erg catchy, melodieus en toegankelijk maar bieden toch het nodige muzikale vernuft om te blijven boeien. Ik ben benieuwd wat we in de toekomst nog te horen gaan krijgen van deze eigenzinnige band.

avatar van Edwynn
Ik heb deze besteld. Eerder nog niet zo goed de tijd genomen voor deze band maar er zit een apart, schizofreen randje aan dat Huntress interessanter maakt dan de doorsnee metalband.

avatar van Kronos
Edwynn schreef:

Dat schizofreen randje was niet gespeeld en heeft helaas zijn tol geëist. Ik las zonet dat zangeres Jill Janus overleden is in 2018 (zelfdoding).

avatar van Edwynn
Ja dat was een hartverscheurend drama. Ik had haar op mijn Facebook. In een depressieve bui maakte ze er vrij plotseling een einde aan. Ze had net een scheikundestudie oid afgerond.

Wat een goed album!! Deze muziek is toch veel beter dan bijvoorbeeld een 'Battle Beast'. Erg jammer dat er niet meer uit de carriere van deze goede band is gehaald. Volgens mij hadden ze wel kunnen groeien als band. We zullen het nooit weten. Gelukkig hebben we deze goede en afwisselende plaat. Aanrader!!