My Dying Bride - Feel the Misery (2015)

Label: Peaceville

1. And My Father Left Forever (9:22)
  2. To Shiver in Empty Halls (9:46)
  3. A Cold New Curse (9:02)
  4. Feel the Misery (6:20)
  5. A Thorn of Wisdom (5:04)
  6. I Celebrate Your Skin (6:53)
  7. I Almost Loved You (5:28)
  8. Within a Sleeping Forest (10:42)
avatar van HezzardNL
Een nieuwe MDB plaat is altijd goed nieuws!

avatar van HezzardNL
Eerste nummer is te beluisteren via Spotify! And My Father Left Forever klinkt als een klok, precies wat ik van ze wil horen.

avatar van rushanne
Aha, net als Paradise Lost altijd verplichte kost om aan te schaffen! Nieuwe nummer klinkt weer geweldig, dus pre-orderen maar

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
"And My Father Left Forever" klinkt alvast weer fantastisch. Schitterende, cleane vocalen van Aaron trouwens die, naar het schijnt, omstreeks dezelfde periode daadwerkelijk afscheid moest nemen van zijn eigen vader.
De band heeft me eigenlijk nooit teleurgesteld dus laat het nieuwe album maar komen.

avatar van Oepsje
Te streamen via de luisterpaal. Ik ga aan mijn eerste luisterbeurt beginnen, mijn interesse is met het reeds eerder te beluisteren "And My Gather Left Forever" gewekt!.

avatar van ErikkievD
Een album dat teruggrijpt naar de beginjaren, klinkt heerlijk en de ellende is werkelijk voelbaar zoals de titel "Feel The Misery" al verklapt.

avatar van HezzardNL
Ik heb inderdaad ook het gevoel weer de MDB uit vroegere tijden te horen, geen straf!

avatar van Bouvier666
Heb deze plaat gisteravond beluisterd. Eerste indruk is positief. Heb niet het idee dat ze terugkeren naar de beginjaren maar eerder een goede opsomming van elementen van alle voorgaande platen. Meer als een logische stap vooruit dus.

avatar van _Rene
Heb het album nu een paar keer geluisterd via de Luisterpaal en word een paar keer echt meegesleept door de muziek. Album staat inmiddels hoog op mijn verlanglijst om op plaat aan te schaffen. Mooi ook, dat ze het oude logo weer gebruiken. Laat de herfst maar komen

avatar van wizard
Heb het album ook een paar keer gehoord via de luisterpaal. Het weet me niet echt te overtuigen. In die zin is MDB behoorlijk consistent de laatste jaren. Als ik dit album luister, blijf ik zitten met de behoefte om Turn Loose the Swans of Songs of Darkness maar weer eens in de cd-speler te stoppen.

avatar van Killeraapje
Ik ben My Dying Bride opnieuw aan het ontdekken en ik moet zeggen dat Feel The Misery een geweldig nummer is en erg benieuwd maakt naar de rest van het album. Ik heb hem gelijk maar besteld!

avatar van the crook
Droef toeters der Lage Landen verenigt U!

Vanwege het achteraf toch tegenvallende voorganger A Map of all Our Faillures, had ik dit album bijna links laten liggen. Dat had een monumentale misser mijnerzijds geweest, want My Dying Bride pakt het op dit nieuwe Feel the Misery nét even anders aan dan op zijn voorganger(s).

Gebleven zijn de zo kenmerkende trage gitaarriffs en afwisselende zang en grunt van Aaron Stainthorpe, maar op dit nieuwe album krijgen de viool en met name de piano en een heus orgel een prominentere rol toebedeeld. Dit geeft nummers als A Cold New Curse, het titelnummer en het afsluitende Within a Sleeping Forest een lekker creepy sfeertje dat voorkomt dat de nummers, net als op de voorganger, een beetje in kakken. Jaarlijst materiaal en hier kom ik de komende donkere maanden wel mee door!

avatar van Edwynn
Stainthorpe gaat met een steeds groter bereik zingen. Het lijkt soms wel Midge Ure. Qua inhoud is het vooral meer van hetzelfde. De andere kant is dat My Dying Bride altijd kwaliteit levert. Zo ook nu weer.

avatar van DargorDT
4,5 ster voor mij en een plek in de top vijf van mijn jaarlijst. In twee woorden: schitterend naargeestig. Zoals het hoort bij MDB.

avatar van _Rene
Ik draai hem nog een keer. Ben de tel inmiddels kwijt. Geweldig om anno 2015 nog zo geraakt te worden door deze band, die me al mijn halve leven mooie momenten bezorgt.

avatar van james_cameron
Voorganger A Map Of All Our Failures vond ik al niet te pruimen en helaas is dit album niet veel beter. De muziek is te traag, te eenvormig en vooral te saai; de zang op het irritante af. Opener And My Father Left Forever hakt er nog best lekker in en geeft hoop voor de rest van de plaat, maar helaas. Vanaf track twee vervalt de band weer in hetzelfde vervelende kunstje en zeurt de boel eindeloos door. Wel een toepasselijke albumtitel derhalve.

avatar van Metal-D78
track 2 is een bazennummer.... echt gevalletje vaker luisteren!

avatar van DargorDT
De nummers op dit album klonken afgelopen donderdag in elk geval fantastisch. Feel The Misery is en blijft favoriet, de titeltrack bedoel ik. Met afstand is dit nu mijn meest gedraaide MDB-album.

avatar van HezzardNL
Precies, de nummers die ze speelden misstonden echt niet tussen het oudere beukwerk en klassiekers. Was echt aangenaam verrast door het optreden.

buizen
Vandaag gekocht, op vinyl natuurlijk. Gatefold (mooie grote uitklaphoes), 2xLP 180gr. Splinternieuw, nog in folie, voor 10,- Ja het kan.
Vanavond maar eens op de draaitafel leggen.

avatar van slibens
For those of you, who exist,
I lay for you, three numbers six
Over the hill and under the ground,
sing as you like, there is no sound.

Prachtig toch.