AFX - Orphaned Deejay Selek 2006-2008 (2015)

Electronic
Label: Warp

1. Serge Fenix Rendered 2 (3:16)
  2. Dmx Acid Test (1:17)
  3. Oberheim Blacet1b (2:26)
  4. Bonus EMT Beats (6:09)
  5. Simple Slamming B 2 (3:25)
  6. Midi Pipe1c Sds3time Cube / Klonedrm (1:42)
  7. NEOTEKT72 (4:45)
  8. R8m Neotek Beat (3:51)
Richard James is wel weer op dreef met het uitbrengen van (voornamelijk oud) materiaal. Nu weer eens onder zijn AFX alias.

Serge Fenix Rendered 2 is hier te beluisteren. Voor de officiële release moeten we nog een maandje wachten.

avatar van frans swa
1 stem pas

avatar van brooklyn
Inderdaad, waar blijven alle fans?

avatar van John Doe
brooklyn schreef:
Inderdaad, waar blijven alle fans?
Was zelf meer bezig zijn soundcloud te luisteren (met 250 tracks inmiddels), en daar stonden op het eerste gehoor nog wat (voor mij) fijnere tracks op. Zal eens wat - veelal Selected Ambient Works achtige - favorieten daarvan posten op de artiestenpagina. Had deze op de wat langere baan gezet tijdelijk. Nu de tweede en gelijk derde keer op en tijd voor een stem.

Deze release past bij zijn Analord periode, is ook van net erna. Mooie stijl, die zeker nog wat onbegrepen is relatief. Ik sta er relatief voor open, en zelfs dan heeft het vaak nog een tweede, derde of vierde luisterbeurt nodig dit soort materiaal. Niet alles is voor z'n raap en resoneert daarom ook niet direct mee in je - tenzij je heel aandachtig bent wellicht , of in een dj-set met een slimme opbouw. Verder lijkt dit initieel ook nogal kaal, het is ook zeker minimaal, maar er is strak te werk gegaan met mooie analoge geluiden en klanken, goed geslepen, goede nuance. Iets om je, ondanks de 'donkerte', niet voor af te sluiten, maar om je voor te openen, aan over te geven. Vertrouw Aphex Twin . Best een 'volle plaat' eigenlijk als het kwartje valt.

Veel klinkt ondanks het ritmische gebeuk ook introvert en subtiel, en het is natuurlijk ook trippen geblazen. Sterk plaatje al met al. Goed geproduceerd, duidelijk aandacht in gestoken, al zou dat niet eenieder - ook mij niet - meteen duidelijk zijn.