The Cure - The Peel Sessions (1988)

Label: Strange Fruit

1. Killing an Arab (2:30)
  2. 10:15 Saturday Night (3:45)
  3. Fire in Cairo (3:20)
  4. Boys Don't Cry (2:50)
avatar van Suicidopolis
Hoezo, nog geen comments? Dit is anders wel een lekkere live-plaat van The Cure. Kort maar krachtig, en goede uitvoeringen.

Niet zo gemakkelijk meer te vinden, vrees ik wel... Als je hem eens tegenkomt op één of andere beurs, of beter nog voor je portefeuille, rommelmarkt, neem hem dat zeker mee naar huis!

avatar van Premonition
Release van deze cd is 1988. De opnamen stammen van december 1978. The Cure lijkt hier wel een soort skabandje, zo snel worden de nummers afgewerkt.

avatar van Suicidopolis
Premonition schreef:

Dat vind ik nu net zo fijn aan deze plaat

Feeder
Me too

Die schijnen er wel te zijn volgens de List of Peel Sessions op wikipedia:
The Cure (4 December 1978, 9 May 1979, 3 March 1980, 7 January 1981, 21 December 1981, 30 July 1985)

Essentiële release voor wie The Cure een warm hart toedraagt, tenzij de beginperiode jou aan je luie reet kan roesten. Maar dan weet je niet wat je mist.

Het tempo ligt gevoelsmatig hoger dan de studio-versies. Waarom gevoelsmatig? Omdat de tracktijden niet noodzakelijk korter zijn. Is het punk? Is het new-wave? Is het ska?

Het is hoe dan ook The Cure en dat levert naar goeie gewoonte een meer dan degelijke release op.

avatar van Manfield
Fantastisch sterk viertal. Opgenomen op 4 December 1978. Het origineel van Killing an Arab vind ik al heel sterk. Maar deze iets snellere versie is werkelijk subliem.

avatar van P8371G
Vreemd en jammer voor de meesten dat slechts 4 nummers van the peel sessions op cd zijn gezet, ik ben in het rijke bezit van the peel sessions op cd met 24 nummers ,die bestaat echt, en is natuurlijk van grote schoonheid ,aparte cd in mijn collectie.

avatar van Rainmachine
Jammer dat er geen Peel Sessions zijn uit 1981/1982.

Die zijn er wel en ik ben ze nu aan het draaien. Vorig jaar op de kop getikt op een platenbeurs als 2-LP. Deze sessie staat er ook op en natuurlijk mijn favorieten van Seventeen Seconds / Faith / Pornography. Het zijn ook alternatieve versies soms met andere teksten. Een bootleg maar zeer de moeite waard. Je kunt 'm nog bekijken op Discogs. The Cure – Early BBC Sessions 1979-1985