Compton's Most Wanted - Music to Driveby (1992)

Label: Orpheus

1. Intro (0:21)
  2. Hit the Floor (1:49)
  3. Hood Took Me Under (3:39)
  4. Jack Mode (3:17)
  5. Compton 4 Life (3:18)
  6. 8 Iz Enough (2:48)
  7. Duck Sick II
  8. Dead Men Tell No Lies (3:44)
  9. N 2 Deep (3:51)

met Scarface

10. Who's Xxxxing Who (1:47)
  11. This Is a Gang (3:38)
  12. Hoodrat (3:56)
  13. Niggaz Strugglin (3:33)
  14. I Gots Ta Get Over (3:37)
  15. U's a Bitch (3:43)
  16. Another Victim (3:51)
  17. Def Wish II (3:32)
  18. Music to Driveby (3:31)
avatar van Jorge-E
RedLightCityBoy schreef:
5 euro (per elk CMW album) alleen deze 3 euro

Waar heb je die zó goedkoop gevonden? Zeker die eerste?

RedLightCityBoy
Bij de aanbiedingen bij de fame in a'dam.

A-Wax
Dit Is Weer Zo'n Westcoast Classic met Classic Samples.

Peace

avatar van principal2000
Vreemd album van CMW. Vanaf nummer 12 is er ineens een overvloed aan rustige nummers en dat voor een hardcore gangstarap-groep. Zou je min of meer sell-out kunnen noemen. Natuurlijk blijven de rijmpjes inhoudelijk over dezelfde onzin gaan, waardoor menigeen het waarschijnlijk hardcore blijft vinden. Nu ben ik niet vies van soul en r&b en let ik voornamelijk op de beats en het geheel. Ik kan dit album dus prima luisteren. Productioneel vind ik het einde van het album zelfs zeer sterk. Leuke samples vormen samen met het geleuter van MC Eight toch wel leuke nummers. Ook voor de mensen die meer van het 'hardere' werk houden, zijn 8 Iz Enough, Dead Men Tell No Lies, Compton 4 Life Jack Mode en Hood Took Me Under ook prima te genieten. Al met al vind ik dit een redelijk goed album, maar inhoudelijk heeft het weinig te bieden(tenzij je echt een gangsta-rap fan bent).

avatar van Stapler
Jorge-E schreef:

Waar heb je die zó goedkoop gevonden? Zeker die eerste?

Waaghals Nijmegen. Heb hem voor 5 euro .

avatar van UmindC
Hoodrat
Had hier kennelijk nog niet op gestemd, bij deze dan. 4 sterren voor het beste album van Compton's Most Wanted. MC Eiht en co doen het bijzonder goed en Hood Took Me Under is natuurlijk gewoon een classic.

avatar van Nr.4
Pas recentelijk aangeschaft, maar erg dope westcoast album.

Rene1979
Gewoon een classic westcoast album! Dit is er eentje in het straatje van The Chronic en Doggystyle.. ja I said it

avatar van MAS
MAS
principal2000 schreef:

Het 'rustige' gedeelte is inderdaad opmerkelijk. Daarnaast vind ik de 'Tim Dog diss' erg raar en zwak. Als je iemand dist, komt dan met een harde track...