LateNightTales: Nils Frahm (2015)

Electronic / Neoklassiek
Label: LateNightTales

1. Nils Frahm - 4:33 (3:43)
  2. Baka Forest People of South East Cameroon - Liquindi 2 (3:02)
  3. Carl Oesterhelt & Johannes Enders - Divertimento Für Tenorsaxophon und Kleines Ensemble Part 4 (2:41)
  4. Four Tet - 0181 [Excerpt] (0:48)
  5. Gene Autry - You're the Only Star [Nils Frahm '78' Recording] (1:54)
  6. Boards of Canada - In a Beautiful Place Out in the Country (2:44)
  7. Bibio - It Was Willow (1:18)
  8. Dictaphone - Peaks (3:10)
  9. Vladimir Horowitz - The Flight of the Bumble Bee (1:06)
  10. Miles Davis - Concierto de Aranjuez (3:49)
  11. Victor Silvester - It's the Talk of the Town [Nils Frahm's '78' Recording] (1:14)
  12. System - SK20 (2:38)
  13. Rhythm & Sound - Mango Drive (3:41)
  14. Miles Davis - Générique (2:58)
  15. Dinu Lipatti - O Herr Bleibet Meine Freunde, BWV 147 (4:06)
  16. Colin Stetson - The Righteous Wrath of an Honorable Man (2:27)
  17. Penguin Cafe Orchestra - Cutting Branches for a Temporary Shelter (1:50)
  18. Nina Simone - Who Knows Where the Time Goes (4:42)
  19. Nina Jurisch - Cleo the Cat (0:09)
  20. Dub Tractor - Cirkel (3:16)
  21. The Gentlemen Losers - Honey Bunch (2:22)
  22. Nils Frahm - Them [Solo Piano Edit] (4:15)
  23. Cillian Murphy - In the Morning (7:13)
avatar van chevy93
Waar haalt Nils Frahm de mosterd vandaan? Nu weten we het! Leuk, en ook aardig wat onbekende namen/nummers voor mij ertussen!

Denk dat o.a. tuktak en Gretz hier ook wel benieuwd naar zijn. Mochten jullie het niet allang kennen.

Hier valt e.e.a. te beluisteren en gelukkig is het openingsnummer geen 4,5 minuut stilte.

Ozric Spacefolk
Ik vind de Late Night Tales-serie altijd al een leuke.
Altijd interessant om te horen, waar beroemde muzikanten nu eigenlijk naar luisteren danwel inspiritatie uit halen.

Uit bovenstaand lijstje ken ik vooralsnog niet veel, wel Miles Davis en Nina Simone, maar die kent iedereen.

tuktak
Deze stond uiteraard al op mijn netvlies, zeer benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken!

tuktak
Hier kan je de track by track review vinden van Nils Frahm zelf en hoe hij bij deze tracklist is gekomen.

Nu voel ik me al jaren een Nils Frahm promotor. Als hij dan uitlegt hoe hij zoekt naar die magische, genre overstijgende nummers met electronica als hoofdthema, veelal de warmere kant daarvan, dan klinkt dat precies zoals ik het ook zou doen. Colin Stetson, Rhythm&Sound en Boards of Canada zijn (eerlijk waar) de namen die ik altijd probeer te tippen aan mensen.
Samen met Nils Frahm uiteraard, waarvan ik voor een mixje dan Dauw zou kiezen van de split met Machinefabriek, van hem zou ik ook zeker muziek in dat mixje stoppen. Ik moet me beheersen niet meteen aan de slag te gaan haha.
Maar ik moet nu stoppen met dit bericht, ik zie dat Late Night Tales me belt!

woordenaar
Hier ben ik wel benieuwd naar

avatar van Monsieur'
Interessant wat Frahm inspireert, is op dit moment veel met Arnalds aan het optrekken, ook erg interessant..

avatar van GrafGantz
tuktak schreef:
Maar ik moet nu stoppen met dit bericht, ik zie dat Late Night Tales me belt!

Sorry voor die prank call, ik kon me niet beheersen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Wat een sexy tracklist!

tuktak
Het album is nu ook op Spotify te vinden, ik heb de link toegevoegd

ohmusica
Mooi dat hier muziek onder de aandacht wordt gebracht die weinig aandacht krijgt, die buiten het gangbare spectrum valt, zoals Liquindi 2, het wonderschone Peaks of een 78 toerenplaat. Een must voor voor wie verder wil verkennen dan wat gedacht wordt omdat het nu eenmaal zo hoort of bijelkaar past.

avatar van Monsieur'
Interessant inderdaad, maar zou het niet kopen.

avatar van devel-hunt
Ben erg nieuwsgierig naar de interpretaties van Nils Frahms, binnenkort maar eens bestellen. Jon Hopkins deed hetzelfde met dezelfde titel, wat een hele boeiende reeks muziek heeft opgeleverd.

avatar van nico1616
Ik kocht deze vinylplaat, maar die losse tracks maken niet zoveel indruk. Sommige nummers zijn zelfs ronduit enerverend (Baka Forest People, Colin Stetson ...). Maar dan luister je naar de Continuous Mix en daar valt het allemaal op zijn plek, schitterende mix!

avatar van Jordipordie
nico1616 schreef:

Dat geldt voor veel van de Late Night albums. Je kan ze ook downloaden met losse nummers maar het is juist de mix van de diversiteit dat het zo interessant maakt.