Pixx - Fall In (2015)

Pop / Electronic
Label: 4AD

1. Fall In (4:17)
  2. A Way to Say Goodbye (4:07)
  3. Flee (2:45)
  4. Deplore (4:47)
avatar van Sunderland
Deplore is een overheerlijk nummer!

avatar van Sunderland
Ik heb Hannah Rodgers gisteren voor het eerst zien optreden, op Motel Mozaique en krijg toch wel de indruk dat deze dame een hele grote gaat worden. Het gemak waarmee deze pas 19-jarige zich presenteert, lachend haar nummers aankondigt en tegenslagen met een defecte kabel in de wind slaat en improviseert is knap om te zien. Prima warme zangstem ook die live erg zuiver klinkt.

Haar muziek wordt vergeleken met Grimes maar al dansend op de bühne zag ik in haar toch een evenknie van een populaire Amerikaanse artieste, waar ik nu natuurlijk niet op de naam van kan komen.

Wellicht dat ik er nog later op kom...

avatar van Gretz
Sunderland schreef:

Wellicht dat ik er nog later op kom...

Wist niet dat jij er ook was? Heb ongeveer 2/3 van haar optreden gezien, toen snel doorgegaan naar Annabel voor jennylee. Ik vond er ook veel potentie in zitten. Qua looks en podiumpresentatie heeft ze enorm veel weg van Grimes. Muzikaal vond ik het wat minder gelijkenissen hebben

Een evenknie toevallig van Madonna?

avatar van Sunderland
Op zich geen gekke vergelijking, maar wellicht doel ik ook gewoon op Grimes, want het ging me inderdaad om de podiumpresentatie. Wellicht heb ik de vergelijking met Grimes die ik gelezen had verkeerd opgevat.

Qua muziek moet ik Pixx nog wel een beetje aftasten. Deplore vind ik fantastisch maar de andere nummers lijken meer een electronicahoekje in te duiken.

avatar van Edgar18
Sunderland schreef:
Precies dit viel me ook op bij haar optreden zaterdag. Knap hoe ze met een grote lach het (veelal pratende/storende) publiek tegemoet trad. De nummers pakten me nog niet echt maar ik denk zeker dat er iets in zit.

avatar van sj0n88
Grappig, afgaande op de recensie op Daan's Muziekblog leek het wel een grote afgang te zijn. Als ik jullie reacties zo lees, was er zeker wel het een en ander te genieten en stond er duidelijk een muzikaal talent op het podium. Dat talent knalt wat mij betreft ook van deze plaat af. Vanaf de eerste keer dat ik Fall In hoorde, was ik in feite al verkocht. Fijne stem, mooie muzikale ondersteuning. Deze dame ga ik zeker volgen.

avatar van Sunderland
Nee, in dat verhaal herken ik haar en haar optreden niet. Kwaliteit van geluid en het volume heeft waarschijnlijk met de positie in de zaal te maken, want daar had ik voorin de zaal geen last van.

Ze kwam juist heel losjes en zelfverzekerd over en haar gelach of gegiechel is onderdeel van haar open houding. Die houding vind ik juist zo opmerkelijk gezien haar leeftijd en waarschijnlijk één van de eerste keren dat ze in het buitenland optrad.

Een vergelijking met Grimes, omdat ze toevallig allebei hun haar in een rechte lijn afknippen boven de ogen, wordt vaker gemaakt, maar beschrijven dat ze daarop "leunt" doet vermoeden alsof ze dat bewust zou doen. Dat vind ik wel erg jammer.

Geen blog om op te nemen in mijn favorieten, want ook de andere stukjes beschrijven niet mijn ervaring.

avatar van Gretz
Sunderland schreef:

Dat is heel erg het geval in Rotown ja. Vrijwel vooraan gestaan bij Marlon Williams en het geluid + publiek was daar fantastisch. Toen bij Pixx eerst ver achterin moeten beginnen waar zeker de helft van het geluid dat m'n oren bereikte van het pratende publiek afkomstig was. Dat geeft een behoorlijk vertekend beeld. Uiteindelijk nog een paar nummers gezien thv de wc's, daar klonk het vel malen beter.

Sunderland schreef:

Soms ben ik het enorm eens met Daan en dan weer volledig niet. Bij een redelijk uitgesproken recensent heb je dat al snel. Ik vond het stuk van Atze de Vrieze over Shura ook veel te negatief, maar iedereen ervaart het natuurlijk weer anders.

avatar van Sunderland
Ja, daar heb je gelijk aan. Daarom lees ik ook zelden dit soort recensies, op die van erwinz hier op de site na.

Sorry, want ik weet dat jij ook schrijft.