Bring Me the Horizon - That's the Spirit (2015)

Label: Columbia

8. Run (3:42)
  9. Drown (3:42)
  10. Blasphemy (4:35)
  11. Oh No (5:00)
Ze zijn een stuk softer geworden. De eerste nr's doen me nog niet veel.

avatar van Anne Maaike
Sempiternal vind ik nog steeds erg sterk, eerder werk kan mijn interesse niet zo wekken. Inderdaad zijn de nummers die tot nu toe zijn uitgebracht softer en toegankelijker, maar ik vind ze niet slecht. 'Happy Song' vind ik wel de minste.

avatar van coldwarkids
Suicide Season en There Is A Hell... waren toppers! helaas sterk achteruit gegaan. Balen.

1,5
Saaie plaat. De elektronica overheerst nu wel heel erg. Op Sempiternal zorgde die elektronica-metalcore combi voor een zeer geslaagd effect. That's the Spirit is geen metal meer te noemen en neigt meer naar een pop/rockplaat. Drown en Throne zijn nog redelijk goed te doen, maar daar houdt het dan ook bij op. Na het geniale Sempiternal is dit toch een behoorlijke teleurstelling.

avatar van coldwarkids
Sempiternal was al niet zo geniaal meer hoor! There Is A Hell en Suïcide Season vind je helemaal niet meer terug op Sempiternal en zeker niet meer op dit album.

1,5
Ik vond de toevoeging van elektronica op Sempiternal zeker een goede toevoeging, op dit album slaan ze door.

avatar van coldwarkids
Ja klopt. Sempiternal was gewoon een goed album, alleen kan het natuurlijk niet tippen aan het geniale Suicide Season en There Is A Hell. That's The Spirit is opzich wel leuk. Zeker als het nieuw bandje had geweest. Nu is het typisch Linkin Park. (Throne bijvoorbeeld)

Deze plaat heeft nog weinig gemeen met hun vorig werk. Voor fans van het eerste uur misschien een afknapper, maar voor al de rest....EEN FANTASTISCH ALBUM

avatar van JSPR_G
1,5
Sjonge, wat is dit slecht. Sempiternal vind ik een fantastische plaat. Deze band maakte een duidelijke stijgende trend door, wat ook weerspiegeld wordt in de stemgemiddeldes hier op MusicMeter. Maar dit is een gedrocht van een album, met een zeer hoog tienerboysband-gehalte.

avatar van Mark17
Rock Sound: "This is the best album you’ll hear this year and more significantly, it’s the most important rock album of the decade."

Ik ga luisteren.

Mark17 schreef:
Rock Sound: it’s the most important rock album of the decade."

avatar van Mark17

Ik leest zojuist dat ze willen samenwerken met One Direction. Daar ging mijn hoop...:P

Mark17 schreef:

Mijn nichtje (die-hard 5 Seconds of Summer en One Direction fan) is nu ineens ook helemaal in de wolken van deze plaat. Toen ik haar wat nummers van Suicide Season en Count Your Blessings liet horen schrok ze zich een ongeluk.
Ik heb dit album een paar dagen geleden nog eens beluisterd, maar ik heb mijn mening niet bij kunnen stellen. Het boyband-gehalte ligt inderdaad erg hoog, maar daar zullen ze ongetwijfeld nieuwe fans blij mee maken. Ik haak af.

avatar van james_cameron
Rare band. Het vorige album Sempiternal was bikkelhard (en erg goed), maar hier gaat men opeens op de emo-toer. Het resultaat is een soort stevige versie van Linkin Park en 30 Seconds To Mars. De songs steken fraai in elkaar en productioneel is aan alles gedacht, maar ondanks dat de liedjes makkelijk en best lekker naar binnen glijden is dit toch wel aan de te doordachte en vooral te opzettelijk radiovriendelijke kant. Naarmate de plaat vordert wordt alles ook steeds minder boeiend en herhaaldelijk te zoet. Maar goed, gezien de schizofrene aard van de band kan men de volgende keer rustig met een death metal-album op de proppen komen.

TimZor
Ook maar eens aangezet na aanraden van een vriend. Opzich klinkt het allemaal niet verkeerd en zitten er ook een aantal erg leuke nummers tussen. Maar toch denk ik bij het luisteren, kan toch beter Linkin Park of 30 seconds aan zetten wil ik iets beters horen dan deze. Voor de rest geef ik deze jongens wel gewoon netjes een voldoende want "The Spirit" is er wel zeker (die moest even gemaakt worden)

avatar van musician
Er is helemaal niets mis met dit album, als ik mij baseer op de uitgebrachte tracks Throne en True Friends.

Die eerdere albums ken ik niet, maar genoemde nummers klinken alvast verre van uitgeblust.
That's the Spirit is dan wellicht een beetje een flauwe titel.
Maar de gekozen singles hebben mij de drempel over geholpen het album aan te schaffen. De rest zal daar toch niet sterk van afwijken.

avatar van musician
En dat klopt.

Ik moet nog aanvullen dat ook de nummers Happy Song en Drown eveneens geweldige singles waren.
Zelfs al van begin 2015. Voor mij een prachtig jaar Bring me the Horizon.

Tja, er staat "metal" als soort muziek. Dan zal het wel maar ik heb daar wat andere gevoelens bij.
Ik zou het eerder in de indie hoek willen plaatsen. Daar zitten ongetwijfeld de meeste liefhebbers voor deze muziek.

Er komt met Bring me the Horizon een enorme, aantrekkelijke wall-of-sound op je af waar ook wel eens complimenten voor het basspel van Matt Kean mogen worden gegeven. Dat geluid wordt gecomplementeerd door de woeste zang van Oliver Sykes die op bepaalde momenten, als er gas wordt terug genomen, een prima en aantrekkelijke zangstem blijkt te hebben.

Voor mensen die de band nog niet kennen, lijkt het alsof ze zo zijn aangeschoven als New Kids in Town. De band bestaat evenwel ook alweer een jaar of 10 en het lijkt mij dan een hele prestatie om dan nog steeds zo fris en jeugdig te klinken.

Dat ze zijn opgeschoven, voor de oudere fan, naar meer middle-of-the-road rock doet voor mij als nieuwe liefhebber weinig aan de prestaties af.
Ik zal wel eens op zoek gaan naar de oudere albums, de aantrekkelijkheid van BMTH blijft natuurlijk onbeperkt van kracht.

avatar van Anne Maaike
Dit is wat mij betreft een grote stap terug na hun beukende album Sempiternal wat ik nog steeds een goed album vind. Deze is vrij doorsnee en gladder. Jammer, ik had meer op de sound van het vorige album gehoopt.

avatar van andnino
Voorlopig lijkt Bring Me the Horizon bij mij een trend vast te houden: na ieder matig album komt een sterk album. Het debuut vond ik niet veel aan, Suicide Season was geweldig. There is a Hell viel mij tegen, maar Sempiternal was fantastisch. En nu is er weer een wat minder deel. Nou ga ik hem nog wel een kans geven, maar anders berust ik in het idee dat de volgende weer bijzonder goed gaat zijn.

avatar van Kondoro0614
Helaas geen fan van dit album. BMtH is een zeer fijne band alleen dit album vond ik een misser. Jammer, volgende word hopelijk weer beter!

2.5*

avatar van Rvdz
Ik ben niet bekend met de rest van het werk van de band, maar dit is een vrij lekker plaatje. Bij momenten (Throne bijvoorbeeld) doet het me denken aan een wat nietszeggender en (nog) minder zelfbewuste versie van Enter Shikari. Tegen het einde wordt het wat monotoon, maar zeker tot Avalanche kan het me best smaken. Jammer dat wat ik er live van zag op Pinkpop niet veel soeps vond.

avatar van andnino
Ik zie dat Bring Me The Horizon er goed in geslaagd is een nieuwe doelgroep aan te boren. Dat men blijft evolueren lijkt me iets positiefs, stilstand is bij dit soort bands meestal achteruitgang. Toch hoop ik dat de band op de volgende plaat weer iets meer laat horen van wat Sempiternal en Suicide Season zo goed maakte.

avatar van Johnny Marr
Het laatste nummer is het minst, saai liedje. Mochten ze eraf gelaten hebben. De rest is écht goed, misschien verhoog ik deze plaat nog wel in de toekomst.

Prachtige popmuziek dit. Metal als genreaanduiding mag wel weg, lijkt me. Wel knap dat BMTH een band met ondertussen drie (!) gezichten is geworden. En alle drie gaan ze de band perfect af, respect.

avatar van Supersid
Ik geef toe dat dit plaatje aan de oppervlakte als een emo-miskleun kan overkomen, maar na ettelijke draaibeurten ben ik redelijk tuk geraakt op deze worp. Groeit bij elke beurt!

avatar van Perpetual
Best indrukwekkende uitvoering van het nummer Doomed:
Bring Me The Horizon - Doomed (Live at the Royal Albert Hall) - YouTube

avatar van Johnny Marr

Prachtig inderdaad! Ik vraag me af of het ook zo zal zijn bij hun shows in de Benelux. Ik hoop alvast van wel. Maar ik denk dat het maar een eenmalig iets was helaas.

Johnny Marr schreef:
Het laatste nummer is het minst, saai liedje. Mochten ze eraf gelaten hebben.

Na het concert van gisterenavond moet ik ook mijn mening herzien over dit nummer. Wat betekent dat er geen minder nummer te vinden is op dit album. Sterke prestatie!

avatar van Sanderkeuh
Na het concert van gisterenavond moet ik mijn mening niet herzien, geef mij maar de oude nummers. Hoewel ook de oude nummers de moeite niet meer waard zijn live, stembanden van de zanger hebben volgens mij dringend rust nodig en aangezien er vaak over een bandje werd meegezongen werd heeft hij dit zelf ook door. Snel beterschap aan hem, wel positief dat hij niet meer zo arrogant overkomt op het podium.

avatar van Perpetual
Wederom een uitvoering in the Royal Albert Hall. Ben niet weg van dut album, maar vind het knap hoe goed het klinkt met orkest erbij.
Bring Me The Horizon - Happy Song (Live at the Royal Albert Hall) - YouTube