Bewilder - Dear Island (2015)

Label: Excelsior

1. Forza (It Is) (4:39)
  2. Carry On, Carry On (3:54)
  3. Got It Made (4:08)
  4. So It Goes (5:55)
  5. It'll Be Soon (5:37)
  6. Minor Blues (Hold On) (3:54)
  7. Safe (4:11)
  8. She Keeps on Talking (3:03)
  9. It's True (4:18)
  10. The Unknown (3:30)
  11. Tied Up (6:53)
avatar van Zwaagje
Zag de band in dwdd. Klonk niet best, maar dat lag mi aan de geluidsafstelling. Eerste luisterbeurt op spotify erop zitten en ik ben aangenaam verrast. Heel afwisselend album. Voorlopig 3.5* maar ik verwacht een groeibriljantje.

avatar van Zwaagje
Leuk afwisselend album. Het doet me hier en daar soms aan Daryl Ann denken. Stem verhoogd.

avatar van beachlicious
Dit is toch wel een dik top 10 album van 2015 geworden. Ik had nooit wat met Gem of met de muziek van Maurits maar dit album is prachtig en verrast mij volledig. Luister bv eens naar de single Forza, wat niet exemplarisch is voor de rest van de nummers want elk nummer heeft een heerlijke rifjes en wonderbaarlijk blijven de nummers goed hangen. Ben benieuwd hoe het live gaat klinken..........

avatar van Marteen
Zeer onderschat dit. Veel beter ga je het in het indiegenre niet vinden in Nederland.

avatar van PUbu
Klinkt lekker, pakkende melodieen en wat gevarieerd. Van de zomer op Best Kept Secret. Bijna naast mijn deur.

avatar van vigil
Forza is echt geweldig, wat een drive!

Het optreden van afgelopen zaterdag op het Schippop festival was ook bijzonder goed. Toen gelijk na afloop de LP (met gratis cd) gekocht en die heeft al wat draaibeurten gemaakt.

Ik heb veel zin om ze nu live te zien met een volledige set. Dat zal denk ik wachten worden tot 7 oktober in Dordrecht.

avatar van vigil
Godkolere, ik word toch wel heel erg blij van deze plaat!

avatar van vigil
Deze plaat weer eens opgezet, man man wat een genot. Wordt het weer niet eens tijd voor nieuw werk Maurits en co?

avatar van luigifort
Je lijkt wel de enige
Ken t niet...zal ns proberen

luigifort schreef:
Je lijkt wel de enige

Krijg toch allemaal de klere...

Ik voel me zo verdomd alleen!

avatar van luigifort

Dire Straits

avatar van Germ
Germ (crew)
vigil schreef:

Krijg toch allemaal de klere...

Ik voel me zo verdomd alleen!

Hier draait ie ook nog regelmatig rondjes hoor, heerlijke plaat!

avatar van MarkS73
Wat is Forza (It Is) toch een briljant nummer zeg. Ik had destijds hoge verwachtingen van deze band maar kan nu eigenlijk niet eens terugvinden op ze überhaupt nog bestaan..