Talib Kweli - Fuck the Money (2015)

Uitgebracht in eigen beheer

met Kendra Ross

10. The Venetian

met NIKO IS en Ab-Soul

11. Money Good
Een van de beter hip hop albums van dit jaar. Talib heeft veel talent maar minst naar mijn inziens toch wat balans. Hij probeert echt een boodschap over te brengen maar is duidelijk beïnvloed door drake en asortie. Niet slecht maar geen Immortal technique. Of zelfs Kendrick.
Dit is waarschijnlijk een bij product van dat het een gratis internet productie is. Iemand had naar het album als geheel moeten luisteren en finetunen.
Ik heb een hekel aan overproduced muziek, maar een producer is op zichzelf niet fout.
Het omgekeerde van dr.Dre bijna. Kwaliteit is hoog maar het zou profiteren van iets meer balans.

avatar van thgryda
Hmmm een nieuw, gratis album van Kweli. Zal wel een soort projectje zijn maar ik ga het toch maar checken

thgryda schreef:

Het heeft lang geduurd maar nu toch eens aan begonnen. Het is allemaal vrij braaf maar Talib's flow en stemgeluid in combinatie met rustige beats, blijft een recept dat werkt. Het is geen hoogstaand album geworden maar eerder een matig tussendoortje dat hoogtes en laagtes kent. Zo mag Talib wel eens stoppen met die cheesy Miguel uit te nodigen.

@Djonos: doe je research eens man. Talib die beïnvloed werd door Drake, fuck outta here. Toen Talib samen met Mos Def het legendarische Black Star dropte, was Drake 12 jaar oud...

avatar van Slowgaze
thgryda schreef:

Dat wil nog niet zeggen dat Kweli niet recent naar Drake heeft geluisterd en heeft gedacht: ja, dat is wel tof, daar kan ik ook wel wat mee. De nieuwe Dr. Dre is toch ook beïnvloed door Kendrick Lamar?

Slowgaze schreef:

Het verschil is wel dat Dre een enorm aandeel had in het ontstaan van die Kendrick sound. Nee, ik zie Talib al om te beginnen niet echt naar Drake luisteren en al helemaal niet beslissen diens stijl te gaan biten. Talib rapt gewoon zoals hij dat altijd doet imo...

avatar van Silky & Smooth
Zijn beste werk sinds tijden! Voor Talib Kweli vind ik hier heel sterk! Fall Back is het enige slechte nummer wat hier op staat. Dat aantal is op vorige albums wel meer geweest. En tracks als Nice Things, Fuck the Money en He Said, She Said maken dat minpuntje ruimschoots goed!