The Everly Brothers - It's Everly Time (1960)

Label: Warner Bros.

1. So Sad (2:35)
  2. Just in Case (2:13)
  3. Memories Are Made of This (2:36)
  4. That's What You Do to Me (2:02)
  5. Sleepless Nights (2:24)
  6. What Kind of Girl Are You (1:55)
  7. Oh True Love (2:12)
  8. Carol Jane (1:51)
  9. Some Sweat Day (2:26)
  10. Nashville Blues (2:40)
  11. You Thrill Me (2:04)
  12. I Want You to Know (2:00)
avatar van LucM
Zelf hou ik veel van de tweestemmige samenzang van the Everly Brothers en hun songs mogen er zeker zijn. Ben ik zowat de enige op MuMe die the Everly Brothers weet te waarderen?
"So Sad" heeft toch wel een prachtige melodie en tekst, "Sleepless Nights" en "Carol Jane" vind ik eveneens erg mooi.

avatar van postman
je bent niet de enige , het is helaas de tijd die de everlybrothers langzaam aan naar de vergetelheid stuurt. .

avatar van zaaf
hahaha de vijftigers zijn hun helden trouw!
ik vind ze ook nog steeds onnavolgbaar en kan zeker geraakt worden door vorm en inhoud.

lekker, als je de nieuwe queens of the stone age heel eventjes zat bent...

avatar van jorro
Het derde studioalbum van de Everly Brothers, waarmee de Everly Brothers ook als albumartiest buiten de USA scoorden. Het komt op 26 juni 1960 de UK chart binnen op een 10e plaats en bereikt maximaal een tweede plaats. In totaal staat het album 23 weken in de deze lijst. In de DigitalDreamDoor lijst van 100 Greatest albums of 1960 staat het album op plaats 4.

De single So Sad is redelijk succesvol, maar geen tophit. Zelf vind ik het wel een fijn nummer.
Memories Are Made of This is een van mijn meest favoriete EB songs. Andere favo’s zijn Oh True Love, Nashville Blues en You Thrill Me. Het bijzondere van Sleepless Nights is dat het klinkt als een slaapliedje, maar dat kan ook juist de bedoeling zijn. Goed album, maar niet hun beste.