Cuby+Blizzards - Kid Blue (1976)

Blues / Rock
Label: CNR

1. Kid Blue (5:54)
  2. Goin to the City (3:38)
  3. E.S.P. (4:02)
  4. Perfect Song (3:41)
  5. Maybe We Need (4:40)
  6. Lonely Pain (4:18)
  7. Never Get Out Off These Blues Alive (4:55)
  8. (There Ain't No Real) Perfection (2:07)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Lekker album van Cuby, waarbij Herman Brood een dikke vinger in de pap heeft!

Hendrik68
Nou dat kun je wel zeggen. Dit is voor het grootste deel een Herman Brood album met Harry Muskee als leadzanger. Helemaal niet slecht hoor, eigenlijk klinkt het als een klok, maar een beetje meer eigen inbreng en enig behoud van eigen stijl had toch beter geweest. Het niveau van Appleknockers Flophouse of Groeten uit Grolloo is ver weg.

avatar van Brutus
Ik vind Goin to the city een afgrijselijk nummer.

De samenzang op Maybe we need en Lonely Pain,
haald het niveau van deze nummers naar beneden.

avatar van Simon-Hans
Ik was op een druilerige zaterdag middag een beetje aan het rondlijken naar platen van Brood. Liep ik hiertegenaan. En inderdaad, het vertoont veel verwantschap met "Street", alleen de stem is anders (haha, Cuby). Ik ben persoonlijk nogal gek op die ouwe cuby platen met het piano geluid van Brood, dus dit was en leuke verassing.....
't geen geweldige plaat, maar wel een soort feest van herkenning, heel apart. Harry heeft hoorbaar moeite met de melodie lijnen, zodra ze wat anders als de blue-note vragen (en dat is niet bedoelt als kriitiek). Het geheel klinkt wat uitgeblust....Hoogte punten vind ik Kid Blue en Never get Out......en het pianootje van Brood. Laat ik nou denken dat Going to the City een typisch Brood nummertje is, maar is van Mose Allison. Ben het wel met Brutus eens.
Trouwens het artwork van de CD hoes is van Brood, en het is leuk!
En ik ontdek net dat Street van Brood uit 1977 is. Dut dit is eigenlijk een voorbode van Brood's solocarriere.

avatar van Jonestown
Na 41 jaar eindelijk weer ergens gevonden. Samen met het eerste album van Vitesse en deze Kid Blue belangrijke vingeroefeningen voor Street en Shpritsz. Alleen al daarom het beluisteren waard. Meer Brood dan Muskee, dat dan weer wel.

De waardering is nu toch wat laag hier (zo'n 3,4*) voor deze prima blues/rock plaat uit de stal van Harry Muskee & Herman Brood. Dat er goed gespeeld wordt, lijkt me logisch gezien de gitaar van Eelco Gelling, de piano, toetsen en vocalen van Herman Brood en de zang van Harry Muskee. Dan staan er ook heel wat (erg) goede songs op dit album. Titelsong Kid Blue, Goin To The City, E.S.P., Perfect Song, Lonely Pain & Never Get Out Off These Blues Alive bijvoorbeeld. Dan heb je al bijna de hele plaat genoemd... Als je iets geeft om Cuby & the Blizzards en/of Herman Brood dan mag je dit Kid Blue niet missen wat mij betreft.

avatar van Rainmachine
Deze recent op de kop getikt op vinyl, dat had ik veel eerder moeten doen want dit is een lekker album. Goed produceerd ook door Jan Schuurman, klinkt zelfs erg goed voor een jaren 70 productie toen de studio opties minder waren en ook vaak gelimiteerd waren aan budget. Mooi toetsenwerk van Herman Brood maar ook het gitaarwerk van Eelco Gelling en Frank Nuyens is prima. Going To The City stond ook op het live repertoire van Brood. Blues met een soul randje, geldt ook voor het nummer ESP. Een mooie toevoeging aan mijn Muskee / Cuby / Brood collectie.