The Beatles - Rubber Soul (1965)

4,24

Label: Parlophone

1. Drive My Car (2:30)
  2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (2:05)
  3. You Won't See Me (3:22)
  4. Nowhere Man (2:44)
  5. Think for Yourself (2:19)
  6. The Word (2:43)
  7. Michelle (2:42)
  8. What Goes On (2:50)
  9. Girl (2:23)
  10. I'm Looking Through You (2:27)
  11. In My Life (2:27)
  12. Wait (2:16)
  13. If I Needed Someone (2:23)
  14. Run for Your Life (2:18)
  15. I've Just Seen a Face * (2:04)
  16. It's Only Love * (1:53)
492 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van meneer

Ernie schreef:
Erg grappig dat zaaf zijn reactie nu een antwoord op mijn post lijkt

avatar van nlkink
Ernie schreef:

Vergeef mij als ik verkeerd ben maar bij alle oude groepen/artiesten (Rolling Stones, Led Zeppelin, The Doors, Jimi Hendrix...) waarvan ik CD's bezit vielen de prijzen enorm goed mee. Enkel Pink Floyd en The Beatles blijven belachelijk duur

Je hebt een punt, al moet ik zeggen dat CD's van The Rolling Stones uit de Decca periode (1963-1969) ook nog altijd onverminderd duur blijven. Die zweven in mijn woonplaats Assen tenminste altijd op een niveau van € 19,99. Het materiaal uit de periode erna is heel vaak goedkoper, afgeprijsd of mid price.
Bij een aantal acts, waaronder The Rolling Stones, heb ik vaak een vermoeden dat albums ineens goedkoop worden omdat er oude voorraad moet worden gedumpt waarna er ineens een uitgebreide remaster op de markt wordt losgelaten. Sta je er weer met een weliswaar goedkope CD, maar wel met een gevoel dat je misschien die remaster met een beter geluid en extra tracks ook wel zou willen hebben.....

Sinds kort heb ik ook een hele trits Beatles albums (Please Please Me tot en met Magical Mystery Tour en als aanvulling Past Masters) opnieuw op CD gekocht. Ten eerste kon ik mijn 'oude' exemplaren voor een aardig bedrag aan een geïnteresseerde kwijt en ten tweede lagen ze bij Plato in Groningen voor maar € 9,99 per stuk.
Bij de Beatles albums op CD vond ik het altijd, dus ook bij de eerste release in 1987, dat men de bijbehorende singles, B-kantjes en EP's had kunnen bijvoegen als bonus tracks, misschien zelfs aangevuld met een paar 'work in progress' tracks. Nu is het zo dat je een relatief kort album op CD hebt en als je de hits wilt horen moet je er een aparte verzamelaar bijkopen.

avatar van Linius
Laatst op de platenbeurs een Nederlandse pressing van dit album voor 25 euro gekocht. Worth it!

avatar van teus
Linius schreef:

Mooie score Linius van een hoogwaardig Beatlealbum
Heb Rubber Soul in 3 variaties... de 1965 vinyl, de 2009 CD, remaster...de 2014 U.S release, CD + ook nog hiervan getrokken de 1965 vinyl single Michelle/Girl
b t w...hele mooie nr 1 heb jij trouwens

avatar van Obscure Thing
Ook een mooie nummer 2 t/m 10, maar volgens mij gaan wij ook vaak naar dezelfde concerten Linius.

avatar van TheBuszz
Hier gingen The Beatles de goeie kant op. Sommige songs zijn toch nog wel iets te gelikt in my opinion..

avatar van SébastienY
Ik word iedere keer weer verliefd op die liefelijke riff van In My Life

avatar van brandos
Zet 'Lucy in the sky' (met die flauwige mystificaties) eens tegenover 'The word': die tremlerende bas van McCartney en die spitse samenzang. Iedere Britpop band die zoiets vandaag de dag zoiets uit brengt is meteen weer 'hot'. Ja ook dat waren the Beatles! En eigenlijk vind ik alle nummers op Rubber soul beter dan die op Sgt. Peppers.

avatar van Wickerman
Sgt. Pepper is vaak melig, maar Rubber Soul is inderdaad het prototype Britpop album. Heerlijk. Mijn favoriete Beatlesalbum qua album. Qua nummers blijft The White Album toch het best.

avatar van teus
vind niet dat je Rubber Soul met Pepper of White Album kunt vergelijken,en ook niet Pepper met White Album
Het karakter van het album in combinatie van het tijdsbeeld heel verschillend.. en ja alle BeatleAlbums komen uit de '60,s maar bij the Beatles ging die ontwikkeling binnen een jaar of 8 in bijzonder snel tempo
Begrijp me goed ik heb 5 BeatleAlbums (waaronder genoemde 3) op de volle 5* staan
Waarvan Abbey Road mijn favoriet is ,maar ook niet te vergelijken met bv. Revolver ,ook alle 2 ..5*

avatar van Wickerman
Dat begrijp ik maar al te goed. Het minimalistische geluid van The White Album is overigens ook een directe reactie op het bombastische van Sgt. Pepper.

Maar dit album, Rubber Soul, heeft de beste flow van allemaal.

avatar van Germ
Mooiste Beatles album wat mij betreft. Staat geen slecht nummer op!