The Beatles - Rubber Soul (1965)

4,23

Label: Parlophone

1. Drive My Car (2:30)
  2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (2:05)
  3. You Won't See Me (3:22)
  4. Nowhere Man (2:44)
  5. Think for Yourself (2:19)
  6. The Word (2:43)
  7. Michelle (2:42)
  8. What Goes On (2:50)
  9. Girl (2:23)
  10. I'm Looking Through You (2:27)
  11. In My Life (2:27)
  12. Wait (2:16)
  13. If I Needed Someone (2:23)
  14. Run for Your Life (2:18)
  15. I've Just Seen a Face * (2:04)
  16. It's Only Love * (1:53)
487 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van meneer

geplaatst: 28 december 2015, 19:29 uur [permalink]
Ernie schreef:
Erg grappig dat zaaf zijn reactie nu een antwoord op mijn post lijkt 😛

😄

avatar van nlkink
geplaatst: 29 december 2015, 11:59 uur [permalink]
Ernie schreef:

Vergeef mij als ik verkeerd ben maar bij alle oude groepen/artiesten (Rolling Stones, Led Zeppelin, The Doors, Jimi Hendrix...) waarvan ik CD's bezit vielen de prijzen enorm goed mee. Enkel Pink Floyd en The Beatles blijven belachelijk duur

Je hebt een punt, al moet ik zeggen dat CD's van The Rolling Stones uit de Decca periode (1963-1969) ook nog altijd onverminderd duur blijven. Die zweven in mijn woonplaats Assen tenminste altijd op een niveau van € 19,99. Het materiaal uit de periode erna is heel vaak goedkoper, afgeprijsd of mid price.
Bij een aantal acts, waaronder The Rolling Stones, heb ik vaak een vermoeden dat albums ineens goedkoop worden omdat er oude voorraad moet worden gedumpt waarna er ineens een uitgebreide remaster op de markt wordt losgelaten. Sta je er weer met een weliswaar goedkope CD, maar wel met een gevoel dat je misschien die remaster met een beter geluid en extra tracks ook wel zou willen hebben.....

Sinds kort heb ik ook een hele trits Beatles albums (Please Please Me tot en met Magical Mystery Tour en als aanvulling Past Masters) opnieuw op CD gekocht. Ten eerste kon ik mijn 'oude' exemplaren voor een aardig bedrag aan een geïnteresseerde kwijt en ten tweede lagen ze bij Plato in Groningen voor maar € 9,99 per stuk.
Bij de Beatles albums op CD vond ik het altijd, dus ook bij de eerste release in 1987, dat men de bijbehorende singles, B-kantjes en EP's had kunnen bijvoegen als bonus tracks, misschien zelfs aangevuld met een paar 'work in progress' tracks. Nu is het zo dat je een relatief kort album op CD hebt en als je de hits wilt horen moet je er een aparte verzamelaar bijkopen.

avatar van Linius
geplaatst: 29 december 2015, 18:29 uur [permalink]
Laatst op de platenbeurs een Nederlandse pressing van dit album voor 25 euro gekocht. Worth it!

avatar van teus
geplaatst: 29 december 2015, 22:09 uur [permalink]
Linius schreef:

Mooie score Linius van een hoogwaardig Beatlealbum
Heb Rubber Soul in 3 variaties... de 1965 vinyl, de 2009 CD, remaster...de 2014 U.S release, CD + ook nog hiervan getrokken de 1965 vinyl single Michelle/Girl
b t w...hele mooie nr 1 heb jij trouwens 🙂

avatar van Obscure Thing
geplaatst: 30 december 2015, 11:21 uur [permalink]
Ook een mooie nummer 2 t/m 10, maar volgens mij gaan wij ook vaak naar dezelfde concerten Linius.

avatar van TheBuszz
geplaatst: 27 mei 2016, 22:16 uur [permalink]
Hier gingen The Beatles de goeie kant op. Sommige songs zijn toch nog wel iets te gelikt in my opinion..

avatar van SébastienY
geplaatst: 28 december 2016, 11:01 uur [permalink]