The Beatles - Rubber Soul (1965)

Label: Parlophone

1. Drive My Car (2:30)
  2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (2:05)
  3. You Won't See Me (3:22)
  4. Nowhere Man (2:44)
  5. Think for Yourself (2:19)
  6. The Word (2:43)
  7. Michelle (2:42)
  8. What Goes On (2:50)
  9. Girl (2:23)
  10. I'm Looking Through You (2:27)
  11. In My Life (2:27)
  12. Wait (2:16)
  13. If I Needed Someone (2:23)
  14. Run for Your Life (2:18)
  15. I've Just Seen a Face * (2:04)
  16. It's Only Love * (1:53)
avatar van IMPULS
Je kunt ook alles goed vinden. Ik wel. Geen top, maar ook niet down. Goed.
Niet zo'n plaat die je elke maand pakt. Eens in het half jaar.

avatar van weasel
Ik blijf dit één van de beste en meest revolutionaire platen allertijden vinden.
Voor 1965 is dit echt óngekend.

Bob Cremers
Drive me car een bitter nummer van Paul.

avatar van Lennonlover
Norwegian wood is een meesterstuk!

Ace
Girl een zoet nummer van John.

avatar van Music4ever
What Goes On een matig nummer van Ringo.
Voor de rest alleen maar lof over dit album.

avatar van Brain Stew
Think For Yourself een heeerlijk nummer van George.
Die Fuzz-bas doet et em.

En Nowhere Man dan.

avatar van musicfriek
Ik begin dit album steeds meer te waarderen, wat een heerlijke muziek dit! Mijn eerste Beatlesalbum wat ik nu in zijn geheel ken. (Dank Hill!!) Ik ga naar 4 sterren! Op naar de volgende!

avatar van HiLL
Lekker bezig Musicfreak! We gaan zeer snel over naar het volgende album!

Op naar Revolver inderdaad!

avatar van HiLL
Wat jij niks meer vindt....

Musicfriek, 32 jaar, die geen complete Beatles-albums kent

avatar van HiLL
Ik leer het hem et, komt helemaal goed!

ik vertrouw helemaal op jouw, HiLL

ettettummu schreef:
ik vertrouw helemaal op jouw, HiLL

Terecht!

...zeg 'm dat ie Abbey Road blind aan kan schaffen , of moet ik dat zèlf doen

avatar van musicfriek
Jaja ik weet het..... waar zat ik met mijn hoofd vroeger?? Hahaha, toch teveel naar commerciele shit zitten luisteren blijkbaar.... Vond Five Star (....) nou eenmaal interessanter in die tijd... Enfin, vind het wel erg leuk dat ik ze alsnog ontdek.

ettettummu schreef:
...zeg 'm dat ie Abbey Road blind aan kan schaffen , of moet ik dat zèlf doen

Dat is het grappige, dat was het enige album wat mijn ouders hadden staan in de kast. Maar kan me er echt niks meer van herinneren. Ze zullen hem vast niet vaak gedraaid hebben... Gebrek in opvoeding... LOL.

...ik ben opgegroeid met Corry en de Rekels, George Baker, Eddy Wally en de Heikrekels;
toch geen gebrek aan opvoeding, absoluut niet, geloof me
ze worden gewoon niet op waarde geschat

Jornaquin
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dit eigenlijk gewoon het beste The Beatles album vind . Daarom heb ik deze maar vervangen voor Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band in mijn top 10 aangezien ik voor max. 1 artiest/band ga in mijn top 10.

avatar van HiLL
Ja ik begrijp het Jorna dit album heeft iets magisch. Het is en blijft te onderschat. Ik vind het beter dan Revolver bijv.

avatar van Music4ever
Maakt mij weinig uit.........
Ik vind beide cd's meesterwerken van de bovenste plank.

Jornaquin
Music4ever schreef:
Maakt mij weinig uit.........
Ik vind beide cd's meesterwerken van de bovenste plank.

Ik vind het ook beiden meesterwerken van de bovenste plank, vandaar dat ik ze ook allebei 5* heb gegeven

Daar ben ik mee eens.

avatar van Sgt. Revolver
Twee weken geleden was ik in Berlijn (voor school, lerarenopleiding Duits). Daar gingen we op een dag naar het KaDeWe (das Kaufhaus des Westens). Ik natuurlijk meteen naar de CD-afdeling. Daar vond ik tussen de Beatlesalbums "Rubber Soul" en "Magical Mystery Tour". Gezien mijn budget, moest ik een keuze maken tussen de beide cd's. Na lang nadenken heb ik toch maar voor "Rubber Soul" gekozen. Nou, dat was zeker geen slechte keus! Wat een heerlijke warme, vrolijke plaat! Ook al heb ik "Sgt. Pepper's", "Revolver" en "Abbey Road" op dit moment boven "Rubber Soul" staan, ik denk dat dit album een kans maakt om mijn favoriete Beatlesalbum te worden!

Een top 3 van mijn favoriete nummers van "Rubber Soul":

1. In My Life
2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
3. Michelle

Snowman
Het Beatles album wat me het beste ligt sammen met "The white album'& Abbey road'4,5 Sterren.

avatar van Toon1
Snowman schreef:

Geniale plaat. Dé beste drumsound tot dan toe ooit opgenomen. En de plaat die Brian Wilson aanzette tot het maken van zijn meesterwerk Pet Sounds!

avatar van Sgt. Revolver
"Rubber Soul" heeft "Revolver" bij mij ingehaald. Ik was laatst bezig met het invullen van mijn Beatles top 10, en toen kwam ik tot de ontdekking, dat ik meer nummers van "Rubber Soul" dan van "Revolver" in mijn uiteindelijke top 10 had. Ik ben het met HiLL eens, dat "Rubber Soul" iets magisch heeft (ik snap wat je ermee bedoelt HiLL, maar ik kan het niet goed onder woorden brengen). "Revolver" blijft fantastisch, maar "Rubber Soul" heeft op dit moment nét even iets meer (voor mij dan).

Sgt. REVOLVER (ja, die nickname blijf ik nog steeds leuk vinden, ook al is "Revolver" uit mijn top 3 van Beatlesalbums gevallen).