Car Seat Headrest - Teens of Style (2015)

Label: Matador

1. Sunburned Shirts (4:05)
  2. The Drum (3:57)
  3. Something Soon (4:20)
  4. No Passion (2:50)
  5. Times to Die (6:50)
  6. Psst, Teenagers, Take Off Your Clo (1:00)
  7. Strangers (5:39)
  8. Maud Gone (5:58)
  9. Los Barrachos (I Don't Have Any Hope Left, but the Weather Is Nice) (6:23)
  10. Bad Role Models, Old Idols Exhumed (Psst, Teenagers, Put Your Clothes Back On) (1:54)
  11. Oh! Starving (3:51)
avatar van Linius
Dit is tof.

avatar van arcade monkeys
Something Soon is in ieder geval kandidaat voor meest catchy indierock nummer van het jaar. Dat refrein is al dagen niet uit mijn hoofd te krijgen.

avatar van Elbow
Een verrassend leuk album, met mooie dromerige melodieën die blijven hangen en soms hier en daar wat tegendraads zijn. Maar dat maakt het album boeiend en zo gaat het spul niet snel vervelen Something soon is een zoals hierboven vermeld een prachtige indierock song, klinkt héél fris, maar zo staan er ook nog een aantal op. Maud gone en Oh starving zijn ook top songs!

avatar van Linius
Something Soon, Times to Die en Los Barrachos (I Don't Have Any Hope Left, But the Weather Is Nice) zijn m'n favorieten heb ik inmiddels bepaald. Dit plaatje verdient meer aandacht hier. Stond ook keurig in m'n top 10 van afgelopen jaar. Zeer verslavend album.

Erg fraaie fijne plaat inderdaad.
Nieuwe 1e single Vincent van de volgende plaat klinkt ook weer erg lekker.

Ik ben niet snel geneigd iets neer te zetten met tekst of zo, maar dit bandje gaat maar niet uit de cd speler van de auto.
De veelzijdigheid blijkt wel, uit het aantal vergelijkingen of overeenkomsten met andere bands, die mensen erin horen.
Daar wil ik de Beach Boys nog aan toevoegen, hahaha.
Of het orgeltje van pak hem beet, The Doors.

Wat mij betreft de interessantste band van dit moment. Erg veel zin om ze in maart live te gaan zien.

Heel fijn album van dit bandje rond zanger/gitarist Will Toledo uit Virginia.
De ongecompliceerdheid is nogal aanstekelijk en de 60's vibe doet het erg goed.
Het stemgeluid van Toledo lijkt in de verte wat op Ray Davies en soms hoor ik er ook wel wat Kinks old school in.
Wel een stukje steviger uiteindelijk, maar de melodieën zijn heel regelmatig raak en wat een heerlijke productie.
lekker recht voor zijn raap, geen hoogstaand gedoe, het is zoals het is.
Heel energiek en puur. Je hoort een echt bandje aan de gang, die het livegevoel probeert over te brengen.
Tekstueel niet altijd even vrolijk, maar wel met de nodige snedigheid.

avatar van Cor
Cor
Ben niet zo van die herhaalexercities en het afstoffen van eerder werk, maar Will Toledo mag dat natuurlijk doen met zn eigen lofi opgenomen bandcamp worpjes. Het klinkt allemaal erg lekker, maar dat deden de oude versies ook al.