Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place (2003)

Duitsland
Pop / Electronic
Label: City Centre Offices

1. Gone Forever (8:12)
  2. On My Own (6:41)
  3. A Letter from Home (6:58)
  4. Monday-Paracetamol (7:57)
  5. Clear Day (7:42)
  6. Blumenthal (6:38)
  7. In All the Wrong Places (6:53)
  8. A Strangely Isolated Place (10:49)
avatar van TJN
TJN
Deze plaat maakte altijd een geweldige dosis euforie in mij los maar.. ik heb het album nu een aantal jaren en ik moet zeggen hij begint een klein beetje vaal te worden, de bloem is aan het verwelken. Misschien heb ik hem te veel gedraaid.. is ie op. Blijft een goeie 4*

avatar van J0ttem
Leuk album, doet me soms wat denken aan Boards of Canada, maar het had misschien wat minder melig gekunt. Van sommige nummers ("A Letter from Home" bijvoorbeeld) krijg ik het beeld van 2 knuffelbeertjes te zien, die hand in hand door een bloemenveld huppelen, om het maar zo te zeggen xD
Aan de andere kant kan ik er wel weer vrolijk van worden : )
"Monday-Paracetamol" is echt een prachtnummer.

avatar van Leonard91
Ik moest inderdaad ook aan een soort rustigere BoC denken. Prachtige muziek om bij weg te dromen. Gone Forever is mijn favoriet maar eigenlijk zijn ze allemaal wel leuk. 4*

Leonard91 schreef:

BoC is veel meer de-tuned en donker... Ik vind niet dat je Ulrich met BoC moet vergelijken. BoC zijn goden en Ulrich komt in de buurt, maar toch liggen de stijlen echt mijlenver uit elkaar.

avatar van unmudded lake
Het is niet omdat je op je weg de eerste god in je leven bent tegengekomen dat het ook daadwerkelijk een god is/was.
Misschien was het wel een miezerige kruimel die in jouw ogen een god leek...
En dat kan hoor met veel verdovende middelen.( zonder ook trouwens , wat je maar wilt )

avatar van kinjutsu
prospero21 schreef:

Klopt dat je ze niet kan vergelijken., maar doe dat dan zelf ook niet.

Wat is clear day toch een meesterlijke track!! Daarvoor opzicht mogen ze in zijn geboorteplaats Kiel voor de beste man een standbeeld neerzetten.

avatar van popstranger
Toch een heel ander geluid als zijn Far Away Trains Passing By. Iets euforischer misschien maar vooral het gebruik van vocalen hier en daar was even wennen. Moet er wel aan toevoegen dat het uiteindelijk wel went en dat deze nog groeimarge heeft.

RPvanDam
Een beetje op de rand van Muzak, maar valt toch net de goede kant op. Blijft uiterst plezierig als dromerige achtergrondmuziek of soundtrack tijdens lange busreizen in verre oorden.