Jimmy Eat World - Clarity (1999)

Label: Capitol

1. Table for Glasses (4:20)
  2. Lucky Denver Mint (3:49)
  3. Your New Aesthetic (2:40)
  4. Believe in What You Want (3:08)
  5. A Sunday (4:31)
  6. Crush (3:11)
  7. 12.23.95 (3:42)
  8. Ten (3:48)
  9. Just Watch the Fireworks (7:02)
  10. For Me This Is Heaven (4:04)
  11. Blister (3:29)
  12. Clarity (4:02)
  13. Goodbye Sky Harbour (16:11)
  14. What I Would Say to You Now * (2:34)
  15. Christmas Card * (2:48)
  16. Sweetness [Demo] * (3:39)
totale tijdsduur: 1:03:57 (1:12:58)
avatar van realvimfuego
Toen ik eind jaren 90 de leeftijd van 30 naderde, begon mijn punrockvlam uit te doven, en als geroepen kwam daar dit album. Jimmy Eat World gooit ook op dit album emo/punkrock in een blender met wat electronica, en het resultaat heet Clarity.
Dit album telt alleen maar hoogtepunten voor mij, zelfs de ruim 16 minuten tellende afsluiter, die eigenlijk veel te lang is , vliegt voorbij.....
5 sterren van mij

avatar van Norbert
Hoe vaak ik t ook probeer, vanaf nummer 8 of 9 begint ie keer op keer te vervelen. Zonde, want de eerste helft van de plaat is erg sterk.

avatar van Kuk
Kuk
Heb als beste nummers 9, 10 en 11. Dan komen namelijk de uitgesponnen nummers met afwisseling. Kan me niet voorstellen dat je dan juist afhaakt..