Lightning Bolt - Wonderful Rainbow (2003)

Label: Load

1. Hello Morning (0:55)
  2. Assassins (3:43)
  3. Dracula Mountain (5:10)
  4. 2 Towers (7:08)
  5. On Fire (4:42)
  6. Crown of Storms (5:09)
  7. Longstockings (3:17)
  8. Wonderful Rainbow (1:29)
  9. 30000 Monkies (3:49)
  10. Duel in the Deep (6:16)
Vage bak herrie. Bijna free jazzy noise explosies. Drums, basgitaar en 'zang'.

avatar van remmer
heerlijk spul. Love it or hate it, maar in mijn geval: worship it ! Teringherrie van de hoogste plank. Mijn favoriet middel om oma's de kast in te jagen. Nu eens zien of ik ze ergens live kan meepikken.

geef die mannen een ruiker bloemen !!!
*4.5

ja, heel lekker. 4* . De "Peel Sessions" cd is nog lekkerder

avatar van Ploppesteksel
Ik heb heel veel koppijn maar ik heb er wel van genoten !
Enorm zelfs ! Wat een adrenaline die door je lichaam giert bij dit !
Inderdaad, herrie van de bovenste plank.
Momenteel 4*

avatar van Devoo
Dracula Mountain is in ieder geval al geweldig!

avatar van Don Cappuccino
Wow!

Lang geleden dat ik zo´n adrenalinestoot kreeg van een album. De laatste keer dat het gebeurde was in januari 2010 bij het album Blackjazz van de Noorse band Shining. Maar dit is nog een stapje verder. Na het album heb ik echt 2 minuten met open mond naar het scherm zitten te staren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Lightning Bolt bestaat maar uit 2 leden! Bas en drums, wat een geluid! Ik dacht echt dat ze met 4 mensen speelden maar er zitten extreem veel effecten op de basgitaar! Soms klinkt het als een extreem overstuurd keyboard of een kettingzaag.

Maar denk nu niet dat dit alleen maar een stelletje herriemakers zijn. Het is ook nog eens hartstikke catchy! Toen ik de omschrijving zag bij het album zette ik me al schrap en dat was inderdaad wel even nodig. Want je krijgt een flinke bak over je heen.

Dit wordt wel opgebouwd naar het eind toe. 30000 Monkeys is namelijk de extreemste eruptie op dit album, ik had echt de neiging om heel raar te gaan dansen en dat heb ik dus ook gedaan. Adrenalineverhogend en ook nog eens hartstikke muzikaal. Een plaats in mijn top 10 is eigenlijk bijna vanzelfsprekend. Meer van dit, graag.

avatar van noruas
Yeah! Probeer dan vooral ook Hypermagic Mountain, die is ook erg goed. Van dit album heb ik 2 Towers nooit zo begrepen trouwens.

Wordt wel weer eens tijd voor een bezoekje aan Nederland van ze

avatar van Don Cappuccino
noruas schreef:
Van dit album heb ik 2 Towers nooit zo begrepen trouwens.

Dat is juist een van mijn favorieten. Wat een moddervette baslijn zit daar in!

Hypermagic Mountain ga ik ook zeker beluisteren. Deze staat op mijn verlanglijstje om origineel in bezit te hebben. Ik hoop dan wel dat mijn stereo het overleeft.

sxesven
Hypermagic Mountain vind ik nog een stukje beter; die is nog een stuk 'catchier' zonder verder aan geweld in te boeten. Zo'n nummer als Dead Cowboy, poe. Zeker gaan draaien!

En ja, vooral live een genot natuurlijk! Vorig jaar (twee jaar terug?) in Worm was ook een feestje. Geweldig voorprogramma trouwens waarvan de naam me ontschoten is.

Beukt toch lekker door dit . Vooral die bas dreunt echt je boxen door.