Mac Miller - GO:OD AM (2015)

Label: Warner Bros.

met Miguel

8. Clubhouse (3:00)
  9. In the Bag (4:35)
  10. Break the Law (3:15)
  11. Perfect Circle / God Speed (7:55)
  12. When in Rome (3:43)

met Little Dragon

Dit gaat hard worden!

Oeeh nice.

avatar van Appels123
Ik kijk hier zeker naar uit maar de featurings zijn ietwat teleurstellend. Ik hoopte op iets meer in de lijn van WMWTSO of Faces.

avatar van Joe D
Vind die onverwachte featurings juist wel leuk eigenlijk. Jay Electronica op WMWTSO en Lil' B op Good AM. En ook Chief Keef en Miguel zijn van de partij.

avatar van He$$el_01
Ga je nou Jay Electronica met Lil' B vergelijken? Onverwachte featurings kunnen heel leuk zijn inderdaad, maar een onverwachte bijdrage van Jay Elec is toch wel even heel wat fijner dan een onverwachte gastbijdrage van Lil B.

Niet dat ik er van uit ga dat hij het slecht gaat doen, maar van Jay Elec weet je dat hij met vrijwel elke gastbijdrage met een verse komt die als een van de sterkste van het album kan worden gezien. Lil B, tja, ik weet eigenlijk nog steeds niet wat hij nou echt goed kan. Het zal in ieder geval heel anders zijn dan een verse van Jay Elec, dat is zeker.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Mac Miller weet wat hij doet. Zijn laatste albums en mixtapes bewijzen toch wel dat Mac over het algemeen een duidelijk doel voor ogen heeft, en Lil B en Chief Keef zullen waarschijnlijk gewoon perfect in het plaatje passen. Ik ben heel erg benieuwd welke richting dit album op zal gaan. 100 Grandkids is voor mij persoonlijk al een van de beste nummers van dit jaar, dus het begin is goed.

avatar van Joe D
Rustig aan, Jay Electronica en Lil' B zijn inderdaad rappers met een geheel andere stijl, ik vergeleek ze alleen in het kader van "een onverwachte gastbijdrage leveren op een Mac Miller album".

lckay
NIET HATEN OP DE BASED GOD PLS.

avatar van TheLegacy
Ben halverwege en hij is heerlijk! Mac heeft de smaak flink te pakken.

AOTY

avatar van LarsHiphop
Seriously? Zo veel zin hierin, ik ga hem gelijk checken. Dan maar geen college vandaag

LarsHiphop schreef:

Haha ik heb hem gecheckt tijdens college.

FelipeGutiérrez
Hele dag al naar uitgekeken, zo even luisteren.

avatar van Delars
When in Rome is een echte banger.

avatar van Boy
Boy
Ga 'm zo luisteren, maar vond zijn vorige iets te zweverig. Is dit album in dezelfde stijl of heel anders?

FRIPI
No comment!

avatar van Harderwiek
Delars schreef:
When in Rome is een echte banger.

avatar van overmars89
Op eerste gehoor best een veelbelovend album. Al pakt ie me niet meteen bij me strot als bij WMWTSO, de producties zitten wel weer erg fijn in mekaar.

Toch ook wel een paar aanmerkingen. Hoor best wat gestolen dingetjes hier en daar. Een chorusje van Inner Circle, een beat van Kanye, een aantal geluiden en halve lines die ik eerder gehoord heb. Mac geeft er wel zijn eigen draai aan, maar toch vind ik het soms iets te makkelijk. Daarnaast vind ik het album ook iets te lang met wat skippable tracks.

Desalniettemin toch wel positief over het album en heb het gevoel dat ie met de luisterbeurten nog wel gaat groeien.

enne Damn' die beat van Perfect Circle is veeeet!

Boy schreef:
Weet niet of je hem inmiddels al gehoord hebt, maar deze is (helaas) wel wat minder zweverig imo. Het is allemaal wel hard, maar Mac Miller doet niets verrassends.

avatar van Boy
Boy
Nog niet, ga ik nu doen. Thanks!

KanyeWestGOOD
pooooow wat een producties!!!

flows on point, featurings on point, alternation on point. Voor de echte Miller fan die houden van de zweverige flow is het misschien een tegenvaller, voor mij als buitenstaander die eigenlijk niet echt van die floaty dingen is dit een HEERLIJKE onverwachtse verassing.

weer een hiphop album van HOOG niveau...2015 blijft ons maar verwennen na albums als: TPAB, B4DA$$, Deeply Rooted, PT3, Blackdollar, Summertime, ALLA enzv.

overmars89 schreef:

enne Damn' die beat van Perfect Circle is veeeet!

Zeg dat wel! Genieten.

avatar van Jessensei
KanyeWestGOOD schreef:
pooooow wat een producties!!!

Niet helemaal eens met je lijstje, wel met de stelling .

break the law is zooooo lekker....

avatar van Sjaakspeare
Op basis van de hierboven geloofde nummers ga ik dit niet checken. Die bevielen me namelijk minder dan de zwakste nummers op Watching Movies with the Sound Off. Dat dromerige of zweverige en de afwezigheid van al te veel trap was voor mij cruciaal. 'Brand Name' vind ik wel vet overigens.

avatar van equalsthree
Sjaakspeare schreef:

Of je luisterd het gewoon een keer, dan weet je het zelf. Kost niet zo lang jonge.

avatar van Feelthatmc
Perfect circle/God Speed is te goed

avatar van Silky & Smooth
Watching Movies with the Sound Off vind ik één van de beste albums van de afgelopen jaren. Het is moeilijk om daaraan te tippen, zeker omdat bij dat album ook het verrassingselement meespeelde; Mac Miller, een gemiddelde rapper, die met een stijlswitch een briljant album neerzet.

Met GO:OD AM lukt het hem dan ook niet om hetzelfde niveau te behalen. Mac Miller lijkt de zweverige sfeer van WMWTSO te willen combineren met trap, maar slaagt er aan beide kanten niet helemaal in. Het zweverige is net te chill allemaal en de verder dan wat trapdrums tussen de nummers in gepropt komt hij ook niet.

Is het dan slecht? Nee, absoluut niet. GO:OD AM is een goed album met een paar sterke momenten. Het is een fijn album om op te zetten, maar bijzonder hoog vind ik het niveau nergens. Misschien komt het doordat de naam Larry Fisherman niet terug te vinden is tussen de credits. Op zijn vorige album ging zelf ook achter de knoppen zitten wat geweldige nummers opleverde.

Jessensei schreef:

Niet helemaal eens met je lijstje, wel met de stelling .

Haha smaken verschillen he, maar dat maakt mij wel benieuwd naar jou lijstje qua best albums so far. Wie weet zit er nog wel wat tussen dat aan mij voorbij is gegaan

KanyeWestGOOD
Selecteer 4 favoriete tracks is bij dit album trouwens ook mentale mishandeling...

Denk als ik dan toch echt de sterretjes blauw moet maken, dan zou ik gaan voor: Brand name, Perfect circle, 100 grandkids en Weekend. Maar dan doe ik veel nummers behoorlijk tekort!