Flying Horseman - Night Is Long (2015)

België
Label: Unday

1. Wild Colours (5:27)
  2. Faithfully Yours (6:39)
  3. Little Boy (4:59)
  4. Spider (4:40)
  5. Brother (4:56)
  6. We Are One (3:22)
  7. Sunsets (3:49)
  8. Money (8:12)
  9. Chaos (3:25)
  10. Night Is Long (11:53)
avatar van Mark17
Zie ik dit nu goed? Een opvolger van het bezwerende City Same City uit 2013? Dat was top 10 materiaal. Ben zéér benieuwd naar deze!

avatar van spoiler
En dit zal ongewijfeld ook weer heel erg goed zijn.
Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Money =

avatar van willymeuf
Prachtig eerste nummer! Zin in het complete album!

massive attack
dit is weeral een wauw lp

avatar van Mark17
Alleen op basis van Spider al vijf sterren. En dan Brother...WOW! Bij de voorganger zat ik al met open mond te luisteren en nu dus weer...

Wie gaat er mee naar 't Paard op 28 januari? Dit moet live nog mooier zijn!

Misterfool
Woei, prachtige muziek, die me qua sfeer een beetje aan Madrugada doet denken. Heerlijk!. Een voorzichtige 4* voor nu, maar dan kan nog meer worden.

avatar van spoiler
Deze plaat wordt mooier en mooier hoe vaker je deze hoort.
Ik hou wel van de subtiele electronica in de plaat.
De beste van flying horseman tot nu toe

Mark17 schreef:

Wie gaat er mee naar 't Paard op 28 januari? Dit moet live nog mooier zijn!

Ik ga naar Breda 23 Januari

Ik helaas niet..........uitverkocht

DjFrankie (moderator)
Voor iedereen die nog twijfelt, ga dit live zien. Nummers klinken nog indrukwekkender. Vandaag in Breda een memorabel waanzinnig goed optreden gezien.

avatar van Venceremos
[quote=5219619 een memorabel waanzinnig goed optreden [/quote]

Exact mijn gedacht. Met terugwerkende kracht album vh jaar '15.

avatar van motorpsycho
Inderdaad een zeer goed concert in de MEZZ / Breda. Bijna album van jaar 2015, maar die eer blijft toch voorbehouden aan Steven Wilson' s Hand.Cannot.Erase.

avatar van 7744leon
DjFrankie schreef:

Nou, je hebt me overtuigd. Tickets voor paradiso zijn binnen
Nog andere mensen die volgende week zondag naar dat concert gaan?

7744leon schreef:

Nou, je hebt me overtuigd. Tickets voor paradiso zijn binnen
Nog andere mensen die volgende week zondag naar dat concert gaan?

avatar van whitecoat
Gisteren live gezien in Gebr Nobel in Leiden, wat een geweldige band! Lijkt me heel goede toevoeging aan line up Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole. Verdienen het om voor meer dan +-80 man zoals gisteren te spelen

wordt tijd dat deze band eens uitgeroepen wordt tot beste band in belgië

avatar van Chungking
Schitterend album alweer, wat is Money een heerlijk nummer!

avatar van frolunda
Sfeervolle pop,redelijk origineel,soms wat saai/braaf.
De zoetgevooisde vrouwelijke achtergrondzang wekt af en toe wat irritatie op maar Night is long herbergt met Faithfully yours en Brothers twee fantastische nummers (Money is een goede derde).
De rest kan me minder bekoren,is ook niet echt mijn stijl maar een dikke voldoende verdient dit album zonder meer.

avatar van wibro
Dit klinkt zeker niet slecht waarbij gezegd moet worden dat Faithfully Yours en vooral Money er toch wel ver bovenuit springen. 24 maart a.s. komt deze band naar Doornroosje in Nijmegen. Toch maar alvast een ticket gekocht. Concert zal vast wel uitverkocht gaan worden verwacht ik.

avatar van Venceremos
In Groningen waren er 80 man vorig jaar
Bereid je trouwens maar voor op een fantastische (en langdurige) show, één vd live-hoogtepunten van afgelopen jaar.

avatar van SébastienY
Ik ging met mijn pa mee naar Blaudzun kijken hier in Brugge in 2012. Het voorprogramma: Flying Horseman. Zowel mijn pa als ikzelf gingen naar huis als een Flying Horseman-fan. Over Blaudzun werd sindsdien niet meer gesproken.

wibro schreef:

Ik ben er ook Wim. Wordt al mijn 3de keer.

avatar van wibro
Ik weet het DjFrankie. Had ook niet anders verwacht.

avatar van hailtotherainbow
Geweldig concert in de handelsbeurs gisteren. ROOMS/RUINS, de gangbare titel voor de volgende plaat en het muzikale project waaruit de setlist hoofdzakelijk bestond, zal hoogstwaarschijnlijk ook een fantastische plaat worden.

avatar van Barney Rubble
'Night is Long' is een prachtplaat. Strakke ritmes worden omkleed door welhaast psychedelische toets- en gitaarlijnen, wat resulteert in een klamme, broeierige sfeer. De arrangementen klinken zo als een zomernacht die koortsig en klam voorbijtrekt. Muzikaal is dat in ieder geval een stuk spannender dan in het echt.