Fat Freddy's Drop - BAYS (2015)

Nieuw-Zeeland
Reggae
Label: The Drop

1. Wairunga Blues (5:46)
  2. Slings & Arrows (4:33)
  3. 10 Feet Tall (5:25)
  4. Wheels (6:15)
  5. Razor (8:05)
  6. Makkan (5:12)
  7. Fish in the Sea (9:55)
  8. Cortina Motors (10:43)
  9. Novak (4:55)
avatar van repelstefan
Wel apart dat Slings & Arrows hier nog op staat. Fantastische plaat en helemaal grijsgedraaid maar inmiddels wel al een jaar oud. Tweede single Razor begint ook te groeien, het voelt een beetje als een donkere versie van Shiverman. Ben erg benieuwd naar de rest.

avatar van vinylbeleving
Niks nieuws onder de zon met BAYS en hoewel het allemaal weer lekker klinkt, begint de formule toch wat slijtage te vertonen...

avatar van Reijersen
Deze Nieuw-Zeelandse groep timmert al een tijdje aan de weg en heeft daarin zeker enige furore gemaakt. Dit zetten ze ook prima door op deze nieuwe plaat. Echt veel nieuws onder de zon is er niet voor de mensen die bekend zijn met Fat Freddy’s Drop, maar dat maakt natuurlijk ook weinig uit als de kwaliteit wel hoog is. En dat moet gezegd worden, het zijn alle negen stuk voor stuk uitstekende nummers.

avatar van 3dwardVan3
Elektronische funk met elementen van disco en pure dance. Ik heb ze nooit live gezien, maar 'de sound' en de 'vibe' beluisterende is dit er echt een band voor. Er staan fijne nummers op dit album waar je je waant in een duistere nachtclub uit de jaren 70-80.