The Paper Kites - Twelvefour (2015)

Australiƫ
Label: Wonderlick

1. Electric Indigo (3:43)
  2. Renegade (3:55)
  3. Bleed Confusion (4:21)
  4. Revelator Eyes (4:22)
  5. Neon Crimson (4:23)
  6. I'm Lying to You Cause I'm Lost (3:32)
  7. A Silent Cause (4:23)
  8. Woke Up from a Dream (4:45)
  9. Turns Within Me, Turns Without Me (3:53)
  10. Too Late (6:13)
avatar van Zwaagje
Leuke nieuwe ontdekking....stem volgt.

avatar van Zwaagje
Wat een prachtig mooi sfeervolle plaat is dit zeg.......Deze band verdient meer aandacht wat mij betreft. Dit album is sfeervol, met over het algemeen rustige nummers; het is een soort "war on drugs light" om de muziek te omschrijven. Goede zanger en mooi sfeervol gitaarspel. Zegt het voort!! Ik ben fan, waar is de rest?
Donderdag 2 februari in Paradiso (voor 14 euro!); ik kan helaas niet.

avatar van E-Clect-Eddy
Klinkt inderdaad alleraardigst, veel moois maar ook iets te weinig om in te bijten. De nieuwe EP ligt lekker in lijn met dit album.

avatar van Justinx
Gevoelig plaatje. Laat zich inderdaad wel een beetje omschrijven als een light-versie van The War On Drugs. Met name bij uptempo nummers, als Renegade en Revelator Eyes. Ik hoor bij vlagen ook Justin Nozuka, zeker als het gaat om de soulvolle stem van de Paper Kites frontman.

Soms ook net wat te weinig om het lijf, zoals hier al eerder werd vermeld. Zo is Neon Crimson behoorlijk saai. Maar al met al evenwel een fijne plaat.

avatar van Cannabooze
Van The War On Drugs ben ik liefhebber van het eerste uur. De vergelijking is hier zeer zeker terecht. Ook hoor ik Fleetwood Mac erin terug.
Een soort War On Drugs meets Fleetwood Mac met een dikke vleug country.
Het klinkt iets te gelikt maar is wel een aangenaam uitstapje. Zeker een prima album. Of de houdbaarheidsdatum lang is betwijfel ik nog. Tijd zal het leren.

Dim
Vier sterren voor deze heerlijke zondagse muziek.

avatar van Parlotones
Cannabooze schreef:
Een soort War On Drugs meets Fleetwood Mac met een dikke vleug country.

Wel eens gehoord van deze band? Geweldige Australische band. Het begon bij mij met het nummer You cannot call for love like a dog.
Holy Holy - When the Storms Would Come (2015)

avatar van Cannabooze
Parlotones schreef:

Holy Holy - When the Storms Would Come (2015)

Tof!
Vijf jaar later pluk ik nieuwe vruchten van mijn bericht hier. Ik kon het nog niet. Ga het zeker verder luisteren, want op het eerste gehoor is dit inderdaad van het straatje The War On Drugs, Bear's Den, Real Estate en The Paper Kites.
Bedankt!

avatar van Parlotones
Cannabooze schreef:

Tof!
Bedankt!

Veel luister plezier. Bear's Den vind ik ook prachtig heb hun album Islands met het geweldige Agape. Holy Holy - Sentimental and Monday - YouTube Holy Holy - House of Cards - YouTube

De nieuwe The Paper Kites is ook niet verkeerd, verschijnt binnenkort.