Bodine - Bold as Brass (1982)

Label: Rhinoceros

1. Rock Machine (3:45)
  2. Heavy Rain (5:14)
  3. Aragorn (4:25)
  4. Heavy Metal Heart (4:48)
  5. Wild Fire Queen (6:15)
  6. Pumpin' Iron (3:55)
  7. Breakin' Out (4:05)
  8. Regular Rocker (4:24)
Op deze elpee speelde Arjen Lucassen voor het eerst mee. Goed te horen is hoe Rheno Xeros en Arjen in spannende gitaarduels verwikkeld zijn. De luisteraar is de winnaar.

avatar van Sir Spamalot
Tweede album van deze rockers uit Den Haag met de indiensttreding van een tweede gitarist Arjen Lucassen (later onder andere Vengeance en zijn projecten) en je hoort hem samen met de andere gitarist inderdaad pittige gitaarpartijen afleveren.
Ik hou ook wel best van de productie: het is alleszins mooi direct met de nodige ballen op plaat gezet en het knalt. Het is een mix tussen bluesy hardrock (AC/DC) met meer metalinvloeden (Accept), maar de songs zelf vind ik niet allemaal even goed. Aragon vind ik een goede minuut te lang, eigenlijk een beetje saai. De aftrap met Rock Machine en Heavy Rain is meer dan prima en te onthouden nummers.
Een voorlopige 3,50 sterren en nu op zoek naar die twee andere albums.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ik had deze vroeger op cassette en destijds erg veel gedraaid.
Lekker album

avatar van Rockfan
Eerste kennismaking met Bodine, heeft me wat nekwervels gekost.

Het was na III jammer genoeg snel afgelopen

Stevig vervolg op het tegenvallende debuut. Lucassen in topvorm

avatar van freakey
Eerlijk gezegd vind ik hun debuut het leukst van de 3 platen....

@freakey, waarschijnlijk hou jij meer van blues en ik meer van metal.

avatar van freakey
Toch niet Kepi (tenminste, ik heb zeker niet meer met blues dan met metal)..... maar ik vind de plaat gewoon wat warmer, de "metal" platen van Bodine vind ik gewoon ietwat kil klinken... ook meer 13 in dozijn metal, er zit minder eigen smoel in dan in het debuut..... het debuut is overigens ook een plaat die ik heb opgepikt als pukkelige puber toen hij uitkwam... vaak heb je ook wat meer met dat soort platen.....

avatar van Rockfan
Dat heb dus met deze (de eerste kennismaking met Bodine) Het debuut ben ik veel later gaan waarderen.

avatar van Rinus
Stukken beter dan het debuut. Betere songwriting, betere productie. Staat af en toe nog wel eens op, net zoals de opvolger.

Rinus schreef:

Ook hier geldt dat je Bodine niet met Bold as Brass en Three Times Running mag vergelijken

avatar van Ayreonfreak
Bijzonder om alle albums eens achter elkaar te luisteren. Juist dan merk je pas hoe deze band zich in amper 4 jaar een enorme metamorfose heeft ondergaan. Inderdaad zijn de verschillende albums bijna niet met elkaar te vergelijken.