Bodine - Bold as Brass (1982)

Label: Rhinoceros

1. Rock Machine (3:45)
  2. Heavy Rain (5:14)
  3. Aragorn (4:25)
  4. Heavy Metal Heart (4:48)
  5. Wild Fire Queen (6:15)
  6. Pumpin' Iron (3:55)
  7. Breakin' Out (4:05)
  8. Regular Rocker (4:24)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Tweede album van deze rockers uit Den Haag met de indiensttreding van een tweede gitarist Arjen Lucassen (later onder andere Vengeance en zijn projecten) en je hoort hem samen met de andere gitarist inderdaad pittige gitaarpartijen afleveren.
Ik hou ook wel best van de productie: het is alleszins mooi direct met de nodige ballen op plaat gezet en het knalt. Het is een mix tussen bluesy hardrock (AC/DC) met meer metalinvloeden (Accept), maar de songs zelf vind ik niet allemaal even goed. Aragon vind ik een goede minuut te lang, eigenlijk een beetje saai. De aftrap met Rock Machine en Heavy Rain is meer dan prima en te onthouden nummers.
Een voorlopige 3,50 sterren en nu op zoek naar die twee andere albums.