Jimmy LaFave - Blue Nightfall (2005)

Blues
Label: Red House

1. Revival (4:24)
  2. Sweet Sweet Love (3:01)
  3. River Road (4:07)
  4. Music from the Motor Court (2:49)
  5. Blue Nightfall (5:04)
  6. Shining on Through (3:11)
  7. Rain Falling Down (3:19)
  8. Bohemian Cowboy Blues (3:39)
  9. It's Gone (3:36)
  10. I Wish for You (3:43)
  11. When You Were Mine (4:08)
  12. Gotta Ramble (2:37)
avatar van indana
Geen wereldschokende muziek maar zo'n album waarvan je na verloop van tijd gaat denken, Goh, toch wel mooi eigenlijk. Singer/songwriter Lafave maakt gedegen muziek, een soort crossover van rock, folk, rockabilly, en country, symphatiek klinkend.
Op dit album staan veel minder rock nummers dan op Buffalo Return to the Plains. Daar staat tegenover dat dit album zeer goed past om tegen het valen van de avond te beluisteren met een goed glas whiskey.
Mag ik ook even aandacht vragen voor de pianist op dit album. Ene Radoslav Lorkovic. Nooit van gehord zegt u? Nou ik ook niet, maar daar zou ik wel muziek van willen heben. Wat speelt die man "onopvallend" goed zeg.

avatar van Tonio
Nou indana, als je van diens pianospel houdt kan ik je The Night Tribe adviseren.

avatar van VDB79
Wat is er weinig aandacht voor Jimmy LaFave op deze site eigenlijk. Dit terwijl hij juist in Nederland relatief populair was. Persoonlijk heb ik hem sinds een jaar of 2 pas ontdekt, en beschouw hem inmiddels als een van de beste blues - rootsrock artiesten die ik ken, met een fenomenale stem. Ook geeft hij door de jaren heen meerdere exceptioneel sterke Dylan covers uitgebracht. (Tip: Not dark yet)
Jammer dat geen van zijn albums op vinyl beschikbaar zijn.