WC - Ghetto Heisman (2002)

Label: Def Jam

1. Highlight Reel (Intro) (0:55)
  2. Bellin (3:55)
  3. The Streets (3:47)

met Nate Dogg en Snoop Dogg

4. Fake Niggas (Skit) (1:12)
  5. So Hard (4:15)

met Scarface

6. Flirt (3:45)

met Case

7. 187 UM Burgers (Skit) (0:32)
  8. Walk (3:58)

met Westside Connection

9. Tears of a Killa (4:11)
  10. Da Get Together (4:12)
  11. Throw Ya Hood Up (3:19)
  12. Wanna Ride (4:19)

met Ice Cube en MC Ren

13. Bang Loose (4:20)
  14. Get Out (3:18)
  15. Let's Make a Deal (5:17)
  16. Something 2 Live 4 (5:12)
hmm, heel erg weinig reacties voor dit album. Wel zonde, leuk album is dit, maar door veel mensen is dit album afgezeken en wc zelf was ook niet echt tevreden met het resultaat, al snap ik niet waarom. Hier zitten tog egt wel erg sterke nummers op; bellin (met kokane), the streets (was nog een kleine hit) en wanna ride, waarop mc ren spit als een lama, een van de dopeste verses die ik ooit heb gehoord, die tekst gaat misgien nergens over (veel gescheld waar ren altijd zo goed in is) maar t klinkt gewoon erg dope.
Maar goed, het gaat hier om "Mr. skip skip", WC.

De Schaafkaas
De reden waarom WC niet tevreden was over dit album is dat Def Jam destijds te veel commerciële geluiden op dit album wilde.

Vergelijk het met zijn eerdere werk en dan valt gelijk op dat R&B refreinen van Case en de verplichte nummertjes met Westside Connection zijn artistieke vrijheid beperkten. In ieder geval tijdens het maken van dit album.

Als je bijvoorbeeld Guilty By Affiliation luistert, wat een onafhankelijke release was, hoor je gewoon een heel ander geluid. Zo ook bij de voorganger The Shadiest One.

Toch vind ik dit album (ironisch genoeg) wel zijn beste. Nummers als Tears of a Killa, Wanna Ride en The Streets klinken allemaal erg lekker. Nergens is het echt van een hoog niveau of met ook maar enige inhoud, maar het luistert in ieder geval erg lekker weg met de zomer in aantocht.

avatar van thgryda
The streets